לאורך השנים שמענו לא מעט הבטחות על כך שסמסונג וחברות אחרות בתחום המובייל ישיקו סמארטפונים מתקפלים שישמשו אותנו דרך תצורות שונות עם מסכים גדולים יותר מאלו אותם אנו רגילים לראות כיום, תוך שמירה על המבנה הקומפקטי שלהם. בראיון לרשת CNBC מציין כעת מנכ”ל סמסונג אלקטרוניקס, די. ג’יי קו (DJ Koh), כי מידע ראשוני על הסמארטפון המתקפל הראשון של החברה ייחשף כבר בכנס המפתחים שלה בנובמבר 2018.
קו לא חושף פרטים רבים על הסמארטפון המתקפל הראשון של החברה, אך מתייחס בראיון לדרך החשיבה של סמסונג אודות המוצר החדש. ההתייחסות שלו נוגעת בעיקר לדרך בה ייעשה שימוש במכשיר בתצורה החדשה, כאשר לדבריו ניתן יהיה להשתמש במכשיר כרגיל כאשר הוא במצב סגור, אך כשנרצה לבצע פעולות כמו גלישה ברשת או צפייה במשהו (תמונה, וידאו), נידרש לפתוח את קיפול המכשיר כדי לראות את התכנים על גבי התצוגה הגדולה. לכך מוסיף קו כי עיקר המחשבה הנוגעת למוצר נעשתה בנוגע לבידול שלו אל מול תחום הטאבלטים והצורך בשימוש בתצורה המתקפלת בחיי היום-יום של המשתמשים.
התצורה בה תבחר סמסונג להציג את הקיפול של המכשיר הינה השאלה הגדולה ביותר שנשארת אפופה במסתורין גם בשלב הנוכחי. בפטנט שרשמה שהחברה ראינו מימוש של שני מסכים נפרדים שיחוברו יחד על מנת ליצור מבנה של טאבלט בעל מסך יחיד כאשר הטלפון אינו מקופל, אך דיווחים אחרים העידו על כך שלפחות בצד המסך, סמסונג מתכננת פאנל תצוגה שיתקפל יחד עם קיפול המכשיר עצמו.
את מועד ההשקה או ההכרזה הרשמיים של המכשיר לא חושף קו, כאשר גם באירוע המפתחים של החברה בנובמבר אנו לא מצפים לראות חשיפה מלאה של הסמארטפון המתקפל, אלא רק פרטים מסויימים אודותיו. המנכ”ל מציין כי סמסונג כמעט והשלימה את העבודה על הסמארטפון החדש, כך שהמועד המשוער של ההכרזה הרשמית במהלך הרבעון הראשון של 2019 נותר רלוונטי בשלב זה.