דיווח: אפל תרכוש מסכי OLED של LG לשימוש באייפון הבא

LG (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

הגורם המרכזי ביותר למחיר הגבוה של מכשיר ה-iPhone X הוא מחיר המסך, אותו מוכרת כיום לחברת אפל סמסונג בלבד. בשלב זה מסתמכת החברה האמריקאית על סמסונג בגזרת אספקת מסכי ה-OLED למכשירי האייפון. עם זאת, החברה אינה מעוניינת להישאר במצב הזה, ויוצרת קשרים עם LG למען רכישת מסכי OLED לאחד מדגמי האייפון הבאים.

המהלך המוזכר יאפשר לחברה להוריד את מחירי המסכים אותם היא רוכשת מסמסונג, ועל ידי כך עשויה אפל להפחית גם את המחיר האסטרונומי של האייפון, אם כי ניתן להניח שאפל תנסה להפחית את עלויות רכיב המסך על מנת להגדיל את נתח הרווחיות שלה מהמכשירים בשנה הבאה. ייצור המסכים בכל מקרה יעלה לא מעט, זאת עקב השימוש בקימורים במסך ודחיסת הכבל המחבר את התצוגה לאחור, מה שמאפשר לחברה לצמצם כמעט לחלוטין את השול התחתון.

iPhone 6.1 Inch/iPhone 6.5 Inch (תמונה: mysmartprice)
iPhone 6.1 Inch/iPhone 6.5 Inch (תמונה: mysmartprice)

בנוסף לדברים הללו, חברת LG תהווה קלף מיקוח במחירי המסכים שסמסונג מוכרת לאפל, ועל ידי כך ניתן לשער כי נראה ירידה במחיר בו תרכוש אפל את המסכים. LG צפויה לספק כ-2 עד 4 מיליון מסכי OLED לחברה, כאשר השימוש באלה יופנה לדגם בודד מבין שניים או שלושה דגמי האייפון העתידים להיחשף השנה. על פי השמועות האחרונות, הדגם הבסיסי מתוך השלושה יכלול מסך LCD ולא OLED.

דגמי האייפון הבאים צפויים לשלב מסכים בגדלים של 6.1 ו-6.5 אינץ’ עם מגרעת בחלקם העליון, בשעה שהדגם הבסיסי שהודלף צפוי להגיע עם חיישן צילום יחיד בגבו, לעומת אחיו הבוגר הכולל מערך צילום כפול בתצורה הדומה לזו שהוצג ב-iPhone X. את זוג/שלושת האייפונים החדשים צפויה אפל לחשוף באירוע שתערוך במהלך חודש ספטמבר, בו צפויה להציג גם דור חדש לסדרת השעונים שלה.

השוואת מפרטים