ברוב מוחץ של 85 ל-10 הצביע הסנאט האמריקאי בעד השבת הסנקציות כנגד חברת ZTE הסינית במהלך הפונה נגד ניסיונו של ממשל טראמפ והחלטת לשכת המסחר האמריקאית. ההחלטה של הסנאט הגיעה על ידי הצעה לשינוי חוק הביטחון הלאומי בארה”ב וקיבלה תמיכה מצד הרפובליקנים והדמוקרטים גם יחד. שני הצדדים מתייחסים להחלטה ככזו הנוגעת לביטחון הרפובליקה האמריקאית, וזו מגיעה לאחר ש-ZTE הפרה הסכמי אמברגו על מכירת ציוד לאיראן וצפון קוריאה.
ההחלטה של הסנאט האמריקאי מגיעה פחות משבועיים לאחר שהובילו ממשל טראמפ ולשכת המסחר האמריקאית הסכם לפיו ZTE תשלם קנס בגובה 1.4 מיליארד דולר, תחליף את הנהלת החברה ותמנה נציגים אמריקאים שיפקחו על החברה על מנת שלא תחזור על הפרת הסכמי האמברגו בעתיד.
הסנקציות המקוריות שהוטלו על ZTE לא יאפשרו לחברה לבצע מסחר בשוק האמריקאי למשך 7 שנים, אך מעבר לכך, חסמו את יכולתה של החברה לרכוש ציוד מחברות אמריקאיות. מאחר שחברת ZTE רוכשת שבבים מחברת קוואלקום ומשתמשת במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, בין היתר, לא איפשרו הסנקציות לחברה להמשיך בפעילותה המשמעותית בשוק הסמארטפונים בארה”ב ובכלל.
השינוי לחוק ידרוש מ-ZTE להוכיח כי לא הפרו כל חוק אמריקאי במשך שנה, ומעבר לכך, ימנע ממנה, כמו גם מחברת Huawei, למכור ציוד מכל סוג שהוא לממשל האמריקאי.
בשלב הנוכחי השינוי לחוק עדיין לא אושר באופן סופי וצפוי לזכות להתנגדות מצד הבית הלבן.