חברת שיאומי (Xiaomi) מתכוננת להנפיק את מניותיה לציבור בזמן הקרוב, כך עולה מתוך מסמך שפירסמה החברה ולפיו תבצע את ההנפקה בבורסה בהונג-קונג. בשלב זה, החברה לא מפרסמת כמה כסף תבקש לגייס או איזה שווי ייגזר לה עם הנפקתה לציבור, אך על פי ההערכות עשויה שיאומי לגייס סכום העולה על 10 מיליארד דולר לפי שווי שעשוי להגיע עד 100 מיליארד דולר. את ההנפקה ילוו גולדמן סאקס ומורגן סטנלי.
את מסמך ההנפקה פותח מכתב של יו”ר החברה ואחד ממייסדיה, ליי ג’ון (Lei Jun), אשר שב ומדגיש את החזון של שיאומי לשמירה על ייצור “מוצרים מדהימים במחירים הוגנים“. ג’ון אף שב ומדגיש את כוונת החברה לשמור על רווחיות נמוכה עבור כל מוצרי החומרה שלה, כולל טלפונים, זו תישמר לפיו על 5%.
מוקדם יותר היום חשפה חברת המחקר IDC כי שיאומי התברגה למקום הרביעי ברשימת יצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, זאת כאשר מחזיקה החברה בנתח שוק של 8.4% עם כמות משלוחים של 28 מיליון יחידות ברבעון הראשון של השנה.
הנתונים הפיננסיים שפירסמה שיאומי במסמך ההנפקה מציגים גידול עקבי בהכנסות משנה לשנה, כאשר על פי דיווח החברה עמדו הכנסותיה בשנת 2015 על 66.8 מיליארד יואן (כ-10.49 מיליארד דולר), על 68.4 מיליארד יואן (כ-10.74 מיליארד דולר) ב-2016 וצמחו ב-67.5% ל-114.6 מיליארד יואן (כ-18 מיליארד דולר) בשנת 2017. עם זאת, הציגה החברה הפסד נקי בגובה 43.9 מיליארד יואן (כ-6.9 מיליארד דולר) ב-2017.
את הכספים שתגייס, מתכוונת החברה לחלק בין המחלקות השונות בה, כאשר 30% מהגיוס ילך לפיתוחים בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT) ותחום הבינה המלאכתית (AI) והחשיבה העמוקה. בשיאומי מציינים כי מעל 100 מיליון ממכשירי החברה בתחום ה-IoT כבר נמצאים בשימוש וכי סך המשתמשים הפעילים במערכות האינטרנט של החברה דרך מערכת MIUI עומד על 190 מיליון ברמה החודשית. 30% נוספים מכספי הגיוס יופנו למחקר ופיתוח, 30% להמשך חדירה לשווקים בינלאומיים ו-10% הנותרים ישמשו לתפעול השוטף של החברה.