פיל ספנסר (Phil Spencer), מנכ”ל חטיבת אקס-בוקס במיקרוסופט, צייץ באומרו כי החברה לא תפתח משחק באטל רויאל משלה. בעוד שמשחקי באטל רויאל מהווים את הטרנד הפופולרי הנוכחי, ספנסר טוען כי אם המפתחים של מיקרוסופט לא יחשבו על חידוש מעניין בתחום, החברה לא תפתח משחק בז’אנר.
“מיליונים משחקים במשחקי באטל-רויאל כרגע”, כתב ספנסר. “אני לא רוצה לפתח משחק כזה רק כי אחרים מפתחים אותם. Fortnite Battle Royale הוא עצום, ו-PUBG ענק, משחקי באטל רויאל חדשים מפותחים כרגע אצל מפתחים איכותיים מאוד שאני מעדיף לתמוך בהם, אלא אם נמצא משהו אצל אחד האולפנים של מיקרוסופט, שיהווה נקודת מבט חדשה על הז’אנר.”
Millions are playing BR games right now. I don't want to just build one because others have built them. FNBR is massive, PUBG is huge, new BR variants being built by some very quality devs, I'd rather support unless we find something special in 1P that's a different take.
— Phil Spencer (@XboxP3) April 29, 2018
עמדות דומות נשמעו מחברות גדולות נוספות, כמו Take-Two. נשיא החברה, שטראוס זלניק (Strauss Zelnick) אמר כי בעוד שהוא התעניין מאוד בהצלחת משחקי הבאטל-רויאל, הוא רוצה שהחברות שאת משחקיהן הוא מפיץ יתוו את דרכן באופן עצמאי, ולא יגררו למחזור של אותה הנוסחה ממשחקים אחרים. לכן אם תראו משחק באטל רויאל מגיע מחברת Rockstar (המפתחת את GTA), זו תהיה כנראה החלטה עצמאית של המפתחים.