המשחק Frostpunk מוכר רבע מיליון עותקים בשלושה ימים

משחק הניהול-סלאש-הישרדות המיוחד Frostpunk מתחיל את דרכו ברגל ימין: המפתחים, חברת 11bit Studio, הודיעו כי בתוך שלושה ימים בלבד, המשחק מכר למעלה מ-250,000 עותקים. בתור משחק אינדי שלא זכה לתקציב פרסום כמו משחקי הוידאו הגדולים ביותר, מדובר בנתון מרשים ובהישג משמעותי עבור החברה.

Frostpunk, כשמו, משלב בין תרבות Steampunk לאיזורים מושלגים וקפואים. המשחק נותן לנו לנהל קהילה בתנאים קיצוניים, להכתיב את החוקים והמנהגים, ולספק מקלט לחברי הקהילה בעולם שקפא לחלוטין עקב שינויי אקלים. המשחק משלב בין ניהול העיר וביצוע החלטות קשות אודות ניהול המשאבים, לבין פוליטיקה דרמטית שיכולה להשפיע על מצבכם לא פחות ממצב התבואה במחסנים.

למעט הקמפיין הראשי של המשחק, שאורכו כ-12 שעות, ישנם גם תרחישי משחק קטנים ומאתגרים הרבה יותר. למשל, במצב ה-Ark (‘תיבת נוח’) תצטרכו להגן על הזרעים האחרונים שנותרו בכדור הארץ מפני הקור הקיצוני, שהולך ומתגבר. במצב ה-Refugee (‘פליטים’) תצטרכו להגן על גבולותיכם, ולבחור בקפידה למי מותר להיכנס ולמי לא. האתגר הופך לקשה יותר כאשר מגיעים אליכם פליטים המחפשים מקלט מהקור, בזמן שמשאבי הקהילה הולכים ומידלדלים.

הסטודיו הפולני הקטן היה מוכר עד כה בעיקר בזכות המשחק הקודם שששחררו, ששמו This War of Mine. כעת נראה כי הם עלו על דרך המלך עם Frostpunk, ומשמעות הדבר היא שנוכל לצפות לתכנים נוספים עבור המשחק. “כן, היו לנו תוכניות להרחבות נוספות,” נמסר מאת המפתחים, “ועכשיו ברור לנו ב-100 אחוז שנעשה זאת, כולל הרבה עדכונים בחינם, כמובן!”

השוואת מפרטים