חברת ASRock, יצרנית לוחות האם המוכרת נכנסת בצורה רשמית לתחום כרטיסי המסך כשהחברה מכריזה על 4 כרטיסי מסך חדשים תחת שם המותג Phantom Gaming שיתבססו על סדרת כרטיסי המסך RX500 של חברת AMD מדגמי RX580, RX570, RX560 ו-RX550.
ההכרזה של ASRock, חברת בת של אסוס (ASUS), מגיעה לאחר ההכרזה הלא רשמית החודש שביצעה החברה ומספר ימים לאחר חשיפתה של פרשת ה-GPP של נווידיה, כשהיא מאמתת את ההפרדה שאסוס מנסה ליצור בין מותג ROG (ר”ת Repbulic Of Gamers), שישמר כנראה רק בעבור כרטיסי נווידיה, ומותג Phantom Gaming החדש של ASRock שימש כנראה רק לכרטיסי AMD.
החברה הציגה בהכרזה 4 כרטיסים בסדרת ה-Phantom Gaming המתבססים על סדרת RX500 של AMD:
- Phantom Gaming X RX580 – עם תדר בסיס של 1380MHz וזיכרון 8GB GDDR5 בתדר 8000MHz.
- Phantom Gaming X RX570 – עם תדר בסיס של 1280MHz וזיכרון 8GB GDDR5 בתדר 7000MHz.
- Phantom Gaming RX560 – עם תדר בסיס של 1149MHz וזיכרון 2GB GDDR5 בתדר 6000MHz.
- Phantom Gaming RX550 – עם תדר בסיס של 1100MHz וזיכרון 2GB GDDR5 בתדר 6000MHz.
הכרטיסים החדשים מגיעים באחת מ-2 תצורות:
- גוף ארוך עם 2 מאווררים בכרטיסי ה-RX580 ו-RX570.
- גוף קצר עם מאוורר בודד בכרטיסי ה-RX550 ו-RX560.
כל תחרות בשוק כרטיסי המסך היא דבר מבורך כשהמשתמשים יכולים רק להנות מהתחרות בין היצרנים השונים אך הדבר מגיע בצל פרשת GPP של נווידיה, דבר שפוגע בתחרות במקום לסייע לה.
נותר רק לחכות ולראות איך יתקבלו כרטיסי המסך של ASRock בשוק והאם החברה תייצר גם כרטיסי מסך המבוססים על סדרת VEGA של AMD ולא רק כרטיסים מסדרת ה-RX500 המיושנת יותר של החברה.





