חברת LG Electronics פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שחתם את השנה הקודמת ועבור 2017 כולה, ובעוד שחטיבת המוצרים הביתיים ממשיכה להציג שיפור משמעותי שדוחף מעלה את הכנסותיה ומביא את רווחיות החברה לשיא שלא ראתה מאז 2009, חטיבת המובייל ממשיכה לעמוד במקום.
ברבעון הרביעי של שנת 2017 שלחה LG אלקטרוניקס 13.9 מיליון סמארטפונים, ירידה של כאחוז במשלוחים לעומת נתון של 14.1 מיליון מכשירים שנשלחו ברבעון המקביל ב-2016. עבור השנה כולה הציגה החברה משלוחים של 55.9 מיליון יחידות, כך שמדובר בעליה של 900 אלף יחידות בהשוואה למשלוחים שנרשמו במהלך 2016.
בצד ההכנסות הציגה חטיבת המובייל של LG אלקטרוניקס עליה של כ-3% משנה לשנה ברבעון הרביעי של 2017 ואלו הסתכמו ב-3.08 טריליון וון קוריאני (כ-2.9 מיליארד דולר), אולם עבור השנה כולה עמדו מכירות חטיבה זו על 11.67 טריליון וון קוריאני (כ-11 מיליארד דולר), ירידה קלה ממכירות החטיבה בשנת 2016.
את העליה בהכנסות הרבעון הרביעי רושמת LG לזכות עליה במכירות של מכשירי ה-LG V30 ומציינת לטובה גם את העליה בהכנסות שהגיעה מצד “מכשיר הפרימיום החדש של גוגל בעל מסך OLED”, זה ה-Google Pixel 2 XL. בחברה לא מציינים כמה מכשירים עם מסכי OLED מכרה גוגל מאז השקת דגמי הפיקסל 2.
את ההפסד של החטיבה הצליחה החברה לצמצם, כאשר ברבעון הרביעי של 2017 נרשם הפסד תפעולי של 213.2 מיליארד וון (כ-200.4 מיליון דולר) לעומת הפסד כפול ב-2016. במהלך השנה כולה רשמה חטיבת המובייל הפסד תפעולי של 717.2 מיליארד וון (כ-674 מיליון דולר), זה הצטמצם מהפסד של כ-1.2 מיליארד וון ב-2016.
עליה חדה ברווחיות החברה ב-2017
אף הדשדוש של חטיבת המובייל, הציגה LG אלקטרוניקס בשנת 2017 הכנסות שיא של 61.4 טריליון וון (כ-55.4 מיליארד דולר) תוך שהיא רושמת עליה של 10.9% משנה לשנה. בצד הרווח מציינת החברה עליה חדה של 85% עם 2.47 טריליון וון (כ-2.23 מיליארד דולר) וגם כי מדובר ברווח הגבוה ביותר שרשמה מאז 2009.
את הרווחיות הגבוהה מייחסת LG לחטיבת הטלוויזיות, זו רשמה עליה של כ-7% בהכנסות משנה לשנה ותפסה נתח של כ-30% מסך הכנסותיה של החברה לשנת 2017 (18.67 טריליון וון קוריאני). ב-LG מציינים כי העליה במכירות הגיעה הודות לאימוץ נרחב של טלוויזיות פרימיום כמו סדרת ה-LG OLED ו-UHD.