בשלהי השנה שעברה התחוללה סערה בשוק הסלולר והמובייל, כאשר גופי חדשות וטכנולוגיה מרחבי העולם התמקדו כולם בהודעתה הרשמית של אפל על כך שהיא מאטה באופן יזום את ביצועי המעבדים של מכשירי האייפון שלה, לאחר ביצוע עדכוני גרסה למערכת ההפעלה iOS. בשיאה של הסערה שיחררה החברה התנצלות רשמית בנושא ואף פתחה בתכנית הנחות על החלפת סוללות מכשירי האייפון, שכבר החלה בארה”ב לפני מספר שבועות וצפויה להגיע לישראל בסוף החודש.
כעת, מרחיב את התייחסותו לנושא מנכ”ל אפל, טים קוק, ומוסר כי עדכון חדש למערכת ההפעלה iOS יאפשר למשתמשים לבטל את “פיצ’ר” ניהול המשאבים שגורם למכשירי האייפון להאטה בביצועים בעת שישנו עומס על משאבי המכשיר שעשוי לגרום לכיבוי בלתי רצוי. את הדברים מוסר קוק במסגרת ראיון ל-ABC News, בו הוא מציין כי בחודש פברואר הקרוב תשחרר אפל גרסת בטא למפתחים המאפשרת את ביטול פונקציה זו ושמירה על תדר הליבה של המעבד (CPU) והמאיץ הגרפי (GPU) במכשירי האייפון.
צפו בראיון המלא של טים קוק, מנכ”ל אפל, לרשת החדשות ABC News:
ביטול הפגיעה בביצועי המכשיר יגיע, כך מוסרת החברה, על חשבון האפשרות שהמשתמשים יתקלו באיתחולים פתאומיים הנגרמים כתוצאה מהתיישנות סוללות הליתיום-יון של המכשירים. את האפשרות לביטול פיצ’ר זה תשלב אפל במסך חדש שיימצא בהגדרות הסוללה של מכשירי האייפון, שם נוכל לצפות במידע נרחב אודות “בריאות” הסוללה והאם אפל ממליצה להפחית את ביצועי המכשיר על מנת למנוע כיבויים ואיתחולים פתאומיים.
בעוד גרסת הבטא למפתחים צפויה לצאת באופן רשמי בחודש הבא, ניתן להעריך כי בחודש מרץ יגיע העדכונים לכלל המשתמשים.