ידיעה: Nvidia אוסרת על מרכזי נתונים להשתמש בכרטיסי GeForce

חברת נווידיה (Nvidia) עידכנה את הסכמי השימוש (EULA) שלה לתוכנות ה-GeForce כשהיא מוסיפה סעיף שאוסר על שימוש בכרטיסי GeForce במרכזי נתונים אבל מחריגה מהמהלך מרכזי כריית מטבעות קריפטוגרפיים.

עדכון חדש בהסכם EULA (ר”ת end-user license agreement) של נווידיה הוסיף שורה בעייתית בסעיף 2.1.3 של ההסכם שגורם בעיות בעבור לא מעט מרכזי נתונים, הסעיף בתרגום חופשי לעברית:

איסור פריסת תוכנה במרכז נתונים. התוכנה אינה מורשית עבור פריסה במרכז נתונים, למעט עיבוד בלוקצ’יין במרכז נתונים.

הסיבה למהלך פשוטה להבנה כאשר רואים שהרבה מרכזי נתונים מעדיפים לרכוש כרטיסי מסך מסדרות GeForce ו-TITAN של נווידיה המיועדות לשוק הפתוח מאשר להשקיע כסף נוסף וגדול יותר ברכישת כרטיסי מסך יעודיים מסדרות Quadro ו-Tesla שמשתמשים בליבות זהות לכרטיסים לשוק הפתוח אבל עולים הרבה יותר בהפרש ניכר.

נכון להרגע הצעד של נווידיה גורם לכל חברה שמשתמשת בכרטיסים רגילים להסתכן בהפרת חוזה והפעלת אמצעים חוקיים כנגדם. “קורבן” ראשון לסעיף החדש היא חברת “sakura אינטרנט” היפנית, אחת מחברות מרכזי המידע הגדולות ביפן, שהודיע כי היא עוצרת את השימוש בשרתים היעודיים של החברה שמשתמשים בכרטיסי TITAN X מבוססי ליבת Pascal ו-Maxwell עקב פניה של נווידיה לחברה.

הצעד החדש של נווידיה מעורר מחלוקת לא קטנה כרגע ונבדק לעומק מבחינה חוקית, אבל נכון לרגע זה האפשרות היחידה של מרכזי המידע היא לשדרג לכרטיסים יעודיים יקרים יותר או לשקול מעבר לכרטיסי AMD.

השוואת מפרטים