יצרנית הסמארטפונים הפינית, HMD Global, כחלק משיתוף הפעולה ארוך הטווחה שלה עם מותג נוקיה המוכר, תכריז במהלך חודש מרץ 2018 על סמארטפון חדש שיענה לשם Nokia 1 ויהווה לסמארטפון החלש ביותר במסגרת היצע מכשיריה מהשנה החולפת, כך מעידה הדלפה שמקורה בחשבון הטוויטר של מדליף המובייל הרוסי אלדר מורטאזין (Eldar Murtazin).
על פי מורטאזין, שפורסמו בחשבון הטוויטר שלו, נוקיה מתכננת להשיק את ה-Nokia 1 כסמארטפון שוק נמוך המגיע כחלק מפרוייקט Android Go הצעיר מבית גוגל. פרוייקט זה, כזכור, הוצג באופן רשמי במהלך חודש מאי האחרון, ובעצם מהווה לגרסה צנועה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, שתרוץ על מכשירים הפונים לשוק הנמוך ותגיע עימם בשווקים מתפתחים.
על ה-Nokia 1 תרוץ למעשה גרסה קלה וצנועה יותר של מערכת ההפעלה Android Oreo, כאשר לצידה נמצא מערך זיכרון המונה 1GB RAM ורכיב אחסון פנימי בסך 8 גיגה-בייט בלבד. פאנל התצוגה של המכשיר, שגודלו אינו ברור אך צפוי להיות 5 אינץ’ או פחות, יגיע ברזולוציית 720p HD.
את נוקיה 1 מתכננות HMD ונוקיה להשיק, בין היתר, ברוסיה ובשווקים נוספים באירופה ובעולם. מחירו לצרכן, על פי הדיווח, צפוי לנוע סביב כ-5,990 רובלים, הם מקבילים לכ-370 שקלים על פי שער ההמרה הנוכחי. מורטאזין מוסיף בציוצו כי וואווי מתכננת גם היא להשיק סמארטפון דומה שמחירו ינוע בין 4,990 ל-5,490 רובלים (בין כ-310 ל-340 שקלים).