בשוק המובייל העולמי בולטות 2 חברות עיקריות המפתחות מערכות על שבב (SoC) המיועדות לשימוש בסמארטפונים, טאבלטים ומוצרי מובייל אחרים, אלו הן כמובן קוואלקום האמריקאית ומדיה-טק הטיוואנית. עם זאת, רובם המכריע של מכשירי הדגל ומוצרי השוק הגבוה של היצרניות השונות מגיעים עם מערכת שבבים מסדרת Snapdragon 8XX של הראשונה מבין השתיים, קוואלקום, שכן מדיה טק לא הצליחה להתעלות על מתחרתה האמריקאית בשוק זה עם שבביה המתחרים מסדרת Helio X.
כעת, נראה כי קוואלקום תקבל את השוק במתנה ממתחרה הטיוואנית, כאשר על פי דיווח חדש שמוצא דרכו אל הרשת בסוף השבוע האחרון, MediaTek מתכוונת לחדול מנסיונותיה להתחרות בקוואלקום בשוק השבבים המיועדים למכשירי דגל. במקום זאת, תשקיע היצרנית הטיוואנית את משאבי הפיתוח והמחקר (R&D) שלה בשוק הסמארטפונים הבינוני, שם חוותה הצלחה רבה יותר במהלך השנים האחרונות.
מעבר הפוקוס של מדיה-טק להגברת המאמצים בפיתוח שבבים לשוק הבינוני/בינוני-גבוה מגיעים בהמשך לפעילותה של קוואלקום בנושא, כשזו הציגה את שבבי Snapdragon 660, Snapdragon 636 ושבבים מדגמים נוספים השואבים לא מעט השראה משבבי קוואלקום הפונים לשוק הגבוה. כך, לדוגמה, תומכים שבבים אלו בשילובם של מערכי צילום כפולים, ניגון וידאו ב-4K ומציעים את יכולות העיבוד של ליבות Kryo 260 עוצמתיות המפותחות עצמאית על ידי קוואלקום.

אף על פי שנראה כי מדיה טק מתכננת, בשלב זה, להוריד הילוך בפעילותה בשוק מערכות השבבים הפונות לשוק הסמארטפונים הגבוה, אין הדבר אומר כי החברה לא תחליט לשנות את תוכניותיה בעתיד ולהתחרות זו פעם נוספת מול קוואלקום האמריקאית. כך או כך, בהחלט מדובר בבשורות טובות, שכן שבבי הביניים של היצרנית הטיוואנית נוהגים להציע תמורה גבוהה למדי עבור המחיר, וכך אנו צפויים לראות גם עם דור השבבים הבא מבית החברה.