אחת מיצרניות הסמארטפונים הראשונות שהחלה להטמיע במכשירי הדגל שלה מערכי צילום כפולים הייתה לא אחרת מאשר היצרנית הטיוואנית HTC, כשזו הציגה זאת עם מכשיר הדגל שלה One M8 איי שם באפריל 2014. עם זאת, החברה החליטה לוותר על מערך זה במהרה ומאז 2015 כל מכשירי הדגל של היצרנית מציעים בגבם חיישן צילום בודד, בזמן שענקיות טכנולוגיה אחרות – בהן אפל, סמסונג, LG ויצרניות נוספות, החלו לשלב בכל מכשירי הדגל שלהם מערכי צילום כפולים.
וכעת, נראה כי היצרנית הטיוואנית מתכננת להחזיר עטרה ליושנה ולהציג עם ספינת הדגל הבאה בייצורה, שתוכרז ב-2018, מערך צילום כפול, כך מאשר נשיא החברה צ’אילין צ’אנג. לדבריו, HTC מתכוונת להכנס בחזרה לשוק הסמארטפונים בעלי מערכי צילום כפולים, אך נראה כי זו טרם החליטה באופן סופי כיצד לבצע זאת.
מתוך דבריו של נשיא HTC, צ’איילין צ’אנג (Chialin Chang), כפי שהובאו אלינו דרך מגזין Engadget:
אנו בהחלט מתכוונים לשחרר סמארטפון עם מערך צילום כפול בשנה הבאה, אך אנו נצטרך להבין איך לגרום לפיצ’ר זה להתבלט
דברים אלו מגיעים זמן קצר לאחר שהכריזה יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית על מכשיר הדגל החדש והמתקדם ביותר מבית ייצורה, HTC U11 Plus, המיישר קו עם מתחריו ומציע צג בגודל 6 אינץ’ בעל שוליים דקיקים למדי ומפרט עוצמתי. מכשיר הדגל הבא מבית החברה, העשוי להיקרא בשם HTC U12 – אם תמשיך החברה באופן פעילותה הנוכחי,