אפל עשויה להימנע משילוב מודמים בייצור קוואלקום במכשירי האייפון והאייפד שיוכרזו ב-2018

לוגו אפל על אייפון 8 צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים האמריקאית, אפל, נהגה בשנים עברו לשלב במכשירי האייפון והאייפד השונים שבייצורה, מודמים סלולריים מבית ייצורה של אחת מיצרניות השבבים המובילות ביותר בשוק המובייל העולמי, קוואלקום. תמונה זו מעט השתנתה כאשר במהלך השנה האחרונה הכניסה אפל לתמונה את ענקית המעבדים אינטל ושילבה במכשיריה שבבים מבית קוואלקום ואינטל שתיהן.

כעת, נראה כי החברה מקופרטינו מתכננת שינוי מהותי נוסף, כאשר דיווח המגיע אלינו דרך הוול-סטריט ג’ורנל חושף: אפל שוקלת לייצר את מכשירי האייפון והאייפד שלה לשנת 2018 ללא שימוש במודמים של קוואלקום כלל. על פי פרטי הדיווח, במקום המודמים של קוואלקום, תבצע אפל שימוש במודמים סלולריים מבית ייצורן של צמד יצרניות השבבים אינטל ומדיה-טק.

הצצה לאחור

חרף הדברים הללו, נמסר כי קוואלקום עצמה ציינה כי המודמים המיועדים להגיע בדור מכשירי האייפון הבא כבר נבחן, נבדק ושוחרר לאפל. עוד הוסיפה החברה כי היא “מחוייבת לתמוך במכשירים החדשים של אפל“.

הידיעה החדשה של הוול-סטריט ג’ורנל מגיעה בעיצומו של קרב משפטי, אשר במסגרתו הגישה אפל תביעה על סך מיליארד דולר נגד קוואלקום, בטענה כי זו מפרה חוקי הגבלים עסקיים ודרשה ממנה מיליארד דולר בתמלוגים עבור טכנולוגיה שלכאורה לא היו קשורות אליה.

בשלב זה נראה כי אפל טרם החליטה באופן סופי על תוכניותיה בכל הנוגע למודמים הסלולריים שיגיעו במכשיריה הבאים, אך על פי הדיווח הנוכחי על היצרנית יהיה לבצע זאת עד שלושה חודשים לפני מועד ההשקה של כל אחד מן המכשירים. בהתאם לכך, ובהנחה שזו תשחרר את דור מכשירי ה-iPad Pro הבא בייצורה במהלך המחצית הראשונה של 2018, תדרש אפל לקחת החלטה בנושא בקרוב מאוד.

השוואת מפרטים