סיגייט תשווק קשיחי 20TB מבוססי HAMR ב-2018

חברת סיגיייט מכריזה כי תשיק דיסקים קשיחים בטכנולוגיית HAMR מבוססת הלייזר בנפח 20TB בשנת 2018. בעוד שחברת WD המתחרה הכריזה החודש על כוננים קשיחים שיעבדו בטכנולוגיית HAMR, סיגייט בחרה להשתמש בטכנולוגיית MAMR מבוססת הלייזר ובניסיון ישיר מאוד מנסה לעקוף את WD ומבטיחה שכונני ה-HAMR הראשונים שלה יהיו זמינים בסוף 2018, בעוד שכונני WD מבוססי MAMR יגיעו רק ב-2019.

נוסף על כך, סיגייט מנסה להקדים את לוח הזמנים של WD גם בתחום הנפח כאשר היא מכריזה כי קשיחי 40TB של החברה יהיו זמינים ב-2023, שנתיים קודם לתחזיות של WD עם כונני ה-MAMR שאמורים להגיע לנפח הזה רק ב-2025.

MAMR ו-HAMR

כיום יש 2 טכנולוגיות שנועדו לפתור את מגבלת האחסון בכוננים קשיחים רגילים. סיגייט בחרה להשתמש ב-HAMR בעוד WD הודיעה על שימוש ב-MAMR:

  • HAMR – ר”ת של Heat-assisted magnetic recording, ובתרגום חופשי “כתיבה מגנטית בסיוע חום”. בטכנולוגיה זו משתמשים בקרן לייזר לשם חימום הפלטה בדיסק הקשיח על מנת לסייע בכתיבה עליו.
  • MAMR – ר”ת של Microwave-assisted magnetic recording, ובתרגום חופשי “כתיבה מגנטית בסיוע קרינת מיקרוגל”. הטכנולוגיה הזו משתמשת בקרינה אלקטרומגנטית בתדר ה”מיקרוגל” של 20-40GHz על מנת לסייע בכתיבה על פלטת הדיסק הקשיח.
ראש כתיבה HAMR (מקור Seagate)
ראש כתיבה HAMR (מקור Seagate)

הגענו לשלב הבא בטכנולוגיית אחסון המידע, כאשר התחרות כרגע היא לא רק בין כונני ה-SSD לקשיחים הרגילים, אלא גם בין הטכנולוגיות שכל יצרן קשיחים ישתמש בהן כדי להתמודד מול כונני ה-SSD באמצעות נפח עצום.

השוואת מפרטים