גברה על הציפיות: נטפליקס רושמת 5.3 מיליון מנויים חדשים ברבעון

נטפליקס על גבי טלוויזיית Smasung QLED (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הדו”ח לרבעון השלישי של נטפליקס היה האחרון בסדרה מרשימה של דוחות מהסוג שהמשקיעים אוהבים. צמיחה חזקה במספר המשתמשים, הכנסות שעולות בהתאם למגמה ושורה תחתונה נאה. יחד עם זאת, פירטה נטפליקס בדו”ח על תוכניות ההשקעה שלה לשנים הקרובות והבהירה עד כמה היא נמצאת עמוק בעולמות יצירת התוכן שדורשים הון עצום.

נתוני המשתמשים ברבעון השלישי הראה שנטפליקס מצליחה לחדור היטב ללבבות ההמונים ברחבי העולם כאשר לשירות הסטרימינג נוספו 5.3 מיליון מנויים בתקופה זו. בעולם נוספו לשירות 4.45 מיליון מנויים חדשים, קפיצה של 39% לעומת שנה שעברה ומעל הצפי של נטפליקס עצמה שציפתה ל-3.65 מיליון בלבד. במגרש הביתי שלה (ארה”ב) נוספו 850 אלף מנויים חדשים, קצב צמיחה נמוך מהרגיל, אבל פחות משמעותי.

כל אלו התבטאו בשורות הפיננסיות: הכנסות החברה על ב-30.3% ל-2.99 מיליארד דולר (נתמך בגידול של 7% במחיר ממוצע שמנוי משלם, יתכן שלקוחות מרשים לעצמם לבחור בחבילות היקרות יותר). הרווח התפעולי הכפיל את עצמו לעומת שנה שעברה והרווח הסופי קפץ ב-150% ל-130 מיליון דולר.

התוכן הופך לנכס פיננסי

ברבעון שבו השיקה את הסדרות Ozark ו-The Defenders הרחיבה נטפליקס על היקף השקעה בתוכן (לא דבר חדש אך עם קצת יותר פירוט). היא כבר סגרה על התחייבויות להפקת תוכן בסדר גודל של 17 מיליארד דולר בשנים הקרובות, 7-8 מיליארד דולר מתוכם ב-2018. בדוחות קודמים היא דיברה על 5-6 מיליארד דולר ב-5 שנים, יש כאן קפיצת מדרגה רצינית בהיקף ההשקעה.

הגידול במספרים גם מסתדר עם הדיווחים על שתופי פעולה משמעותיים של נטפליקס עם שמות גדולים בתעשיית התוכן: חוזה עם שונדה ריימס, היוצרת שלה”האנטומיה של גריי” ו”איך להתחמק מרצח” ליצירת סדרה חדשה, רכשה את סטודיו Millarworld שיוצר קומיקסים (הרכישה היחידה של נטפליקס ב-20 השנה האחרונות) ועוד. נטפליקס מעריכה את התוכן שכבר הופק וקיים בספריה שלה ב-2.5 מיליארד דולר וגם כל זכייה של תוכן בפרס אמי מוסיף לה שווי של מוניטין ויוקרה שעשויים להתבטא בעוד במנויים חדשים.

בניגוד להרגלה, מקדישה נטפליקס כמה פיסקאות נכבדות לתחרות בענף. זה קצת צפוי, היא בכל זאת צריכה להרגיע את המשקיעים לאחר הצעדים שביצעה דיסני (הכרזה על השקת שירות סטרימינג ב-2019 ומניעת שידור תכני מלחמת הכוכבים מהמתחרות) והתייחסות לאפל. נטפליקס סוקרת את המתחרים כהצהרה שהיא מודעת למתחרים, אך בסופו של דבר פעולות המתחרות רק מחזקות את התוכנית האסטרטגית של נטפליקס להשקיע בתכנים עצמאיים כדי לא להיות תלויה באחרים.

אתמול לראשונה עבר מחיר מניית נטפליקס (סימול: NFLX) את רף ה-200 דולר בסיום המסחר. לאחר מועד פרסום הדו”ח קפצה המניה בעוד 2.5%. חוזקת המניה משקפת את האמון שמעניקים המשקיעים בעתידה של נטפליקס ודרכה. “המחיר תמיד נמדד ביחס לערך המתקבל”, אמר מנכ”ל החברה בשיחת המשקיעים. נראה בדו”ח הבא איך יגיבו הצופים להעלאת מחירי החבילות שהוכרזה בתחילת חודש זה.

השוואת מפרטים