חברת אינטל (intel) החליטה למתג מחדש את הדור השביעי של המעבדים שלה תחת השם Pentium Gold ושחררה למשווקים של מוצרי החברה הודעה על שינוי השם. כרגע השינוי המדובר נוגע רק למעבדי G4560, G4620, ו-G4600.
אינטל החליטה על אסטרטגיית השמות שהיא העניקה למעבדי ה-Xeon לשרתים: ברונזה, כסף, זהב ופלטיניום. השינוי עצמו יכנס לתוקף ב-2 בנובמבר כאשר מעבדי ה-“Gemini Lake” שיצאו יקבלו את השם Pentium Silver, מה שמתיישב היטב עם ההדלפה למפת ההשקות של אינטל.

בפועל לא יהיה שינוי למעבדים עצמם מלבד השינוי בשם ובאריזה, ואינטל אף מבהירה כי יתכנו מקרים ששני המוצרים (הישן והחדש) ימכרו בו זמנית עד שהמלאי הישן יגמר, אך מדובר על אותם המעבדים בדיוק.

למרות שזהו צעד די חריג בנוף של המעבדים יש לו סיבה די מוצדקת. מלבד סדרות ה-i3, i5 ו-i7 שכולנו מכירים, אינטל מוכרת עוד מגוון מעבדים אחרים, לרוב תקציביים יותר שאינם מיועדים למשתמש הממוצע אלא לשווקים ספציפיים כמו תחנות עבודה וכדומה.
עד היום אינטל בחרה להשתמש במספרי דגם שלא הסבירו לצרכן את רמת המעבד, זאת בניגוד לשימוש במספרי 3, 5 ו-7 בסדרת המעבדים העיקרית. במקרה זה, הוספת “צבע” למעבד תבהיר בצורה פשוטה יותר כי מעבד ברמת “זהב” חזק יותר ממעבד ברמת “כסף”. השאלה כרגע היא אם מלבד שני הצבעים הללו נראה עוד צבעים כמו ברונזה ופלטיניום.