האייפון X יצא לחנויות בחודש הבא ובאפל מצפים שהקהל הנאמן יגיע להשתדרג בהמוניו. מחקר שביצעה חברת מחקר עבור הוול סטריט ג’ורנל מצא שככל שההצלחה של האייפון X תהיה גדולה יותר, כך (יש שיאמרו שוב) מתחרתה הוותיקה של אפל, סמסונג, תרוויח יותר.
על פי מסקנות המחקר, חטיבת ייצור החלקים של סמסונג שמייצרת כמה ממרכיבי האייפון X, צפויה להכניס 110 דולר מכל אייפון X שיימכר. תחת ההנחה שרוב המכירות של דגם אייפון חדש מגיעות 20 חודשים לאחר ההשקה, המחקר חוזה שאפל תמכור 130 מיליון מכשירי אייפון X.
חישוב מהיר מעלה שהכנסותיה של סמסונג בתקופה זו ממכירות האייפון X יעמדו על כ-14.3 מיליארד דולר. בדיקה נוספת מעלה שחטיבת ייצור החלקים מכניסה 202 דולר מכל גלקסי S8 שנמכר. היא צופה מכירות של 50 מיליון יחידות גלקסי S8 לאורך 20 חודשים, מה שמצטבר להכנסות של 10.1 מיליארד דולר.
המשמעות היא שלאורך 20 החודשים הראשונים להשקת האייפון X, צפויה חטיבת ייצור החלקים של סמסונג להציג הכנסות הגבוהות ב-4 מיליארד דולר מאשר הכנסותיה על הגלקסי S8! מכאן שבענקית הדרום קוריאנית דווקא צריכים לייחל להצלחת המתחרה הגדולה שלהם.
תלות הדדית
סמסונג היא החברה היחידה שמסוגלת לייצר מסכי OLED, זיכרון NAND ורכיבי DRAM בכמויות העצומות שדרושות לאפל. ההזמנות מאפל תופסות נתח של 35% מההכנסות של החטיבה לייצור חלקים של סמסונג. טכנית, חטיבת הייצור של סמסונג נפרדת מסמסונג אלקטרוניקס שמייצרת את הגלקסי S8. כל המכירות ירשמו בנפרד ממכירות ה-Galaxy S8. אך בשרשור כלפי מעלה, הכל שייך לתאגיד סמסונג העצום.
למרות כל הנסיונות של אפל לפזר את הזמנת החלקים על יותר ספקים (נכנסה לקבוצה שרכשה את חטיבת השבבים של טושיבה בשבוע שעבר), אף אחת לא מצליחה לעמוד בקצב של סמסונג. דיווח מהחודש שעבר מעלה שמפעל סמסונג למסכי OLED עבר שידרוגים ונכנס למתכונת הפעלה מלאה שהקפיצה את התפוקה שלו פי 7. מ-15 אלף מסכים בחודש ל-105 אלף בחודש.
כך שלפחות כרגע, אפל “תקועה” עם סמסונג. לא פלא שאם נשלף אייפון בפגישות עם בכירי סמסונג אומרים הבכירים “זה בסדר, הם הלקוחות הכי טובים שלנו”. ה-WSJ גם מדווח שעובדי סמסונג לעיתים מתייחסים לאפל בשם קוד “LO” כקיצור ל”Lovely Opponent”.