הדיו על כתבות מעבדי דור 8 של אינטל עוד לא הספיקה להתייבש והנה אנחנו שומעים דברים חדשים על הדור הבא שיציע 8 ליבות / 16 נימים שיגיע כחלק מדגמי ה-“Coffee Lake” או אפילו כחלק מהדור הבא, “Ice Lake”, שייוצר בטכנולוגיית +10nm.
בעוד שמעבדי ה-“Coffee Lake” יתחילו להימכר רק בחודש אוקטובר הקרוב, דיון בפורום notebookreview קיבל תפנית מעניינת כאשר נציג תמיכה של חברת המחשבים Eurocom ענה (בתרגום חופשי לעברית):
אנחנו מתכננים לשדרג את ה-Tornado F5 ל-Z390 התומך במעבדי 8 ליבות / 16 נימים שיצאו במחצית השניה של 2018…
ה-Z390 הוא צ’יפסט ללוחות אם של אינטל שמיועד לצאת בחציון השני של 2018 וכנראה יהיה מיועד למעבדים החדשים.

בשלב זה לא ברור אם זה יהיה מעבד נוסף מדור 8 של חברת אינטל עם כמות ליבות מוגדלת, אבל ישנן שמועות שמדברות על האפשרות שיהיה מדובר על מעבד ה-“דור הבא” של אינטל, ה-Ice Lake שייוצר בפעם הראשונה בטכנולוגיית +10nm שהקיום שלו נחשף רק לאחרונה בצורה מאוד מוגבלת באתר של אינטל.
שוק המעבדים ממשיך לדהור קדימה בעקבות מעבדי ה-Ryzen של AMD כאשר אינטל מנסה לסגור את הפער בכמות הליבות שהיא מציעה למעבד שולחני רגיל בניגוד לסדרות ה”אקסטרים” של ה-i9. המעבד המדובר של אינטל יהיה הראשון שיציע 8 ליבות / 16 נימים בדומה למתחרה AMD. לנו המשתמשים נשאר רק לחכות ולהנות מההתקדמות המהירה שהמעבדים השולחניים עושים לאחרונה לראשונה מזה שנים רבות.