סמסונג ו-SK Hynix מביאות לעליה של 30% במחירי הזכרונות לכרטיסי המסך

שבב זיכרון SK Hynix שבב זיכרון SK Hynix

בעוד שרוב המשתמשים יזכרו את הבעיה שנוצרה בהשגת כרטיסי מסך מהסדרות הגבוהות עקב השתלטות שוק כריית המטבעות הקריפטוגרפיים (דוגמת ביטקוין ואת’ריום) על המלאי של כרטיסי מסך אלו, בעיה חדשה צצה כעת שעשויה להשפיע על מחירי כלל כרטיסי המסך שניתן לקנות היום.

סמסונג ו-SK Hynix, שתיים מיצרניות שבבי זיכרון הגדולות ביותר אשר קיימות בשוק ומחזיקות 55% ו-35% משוק זה, בהתאמה, הקפיצו את מחירי זכרונות ה-VRAM שמיועדים לכרטיסי מסך ביותר מ-31 אחוזים. במקרה של סמסונג מדובר בעליה ממחיר שעמד על 6.5 דולר לזיכרון VRAM בסוף חודש יולי 2017 למחיר של 8.5 דולר בעבור גיגה של זיכרון, דבר שיאלץ את היצרניות להתאים את המחירים או לספוג את העליה שלהם, מה שלא סביר, לצערנו.

העליה במחיר נובעת מהפניית משאבי הייצור של שתי החברות לעבר זכרונות בעבור מכשירים ניידים ושרתים וצמצום הייצור בעבור כרטיסי המסך, מה שבאופן טבעי מוביל לעלייה במחירים. הפניה זו ברורה מאליו עבור שתי היצרניות, שכן מדובר בשתי קטגוריות חזקות במיוחד, בהן לקוחות רבים ודרישה גבוהה. נכון לרגע זה הצפי שהעליה במחיר תימשך גם בחודש ספטמבר.

השוואת מפרטים