הערכות: LG תספק לאפל צגי OLED עבור מכשירי האייפון של 2018

אייפון 8 (אילוסטרציה) אייפון 8 (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ויצרנית הסמארטפונים השניה בגודלה בעולם, אפל, עשויה לבצע שימוש בשירותי חטיבת המסכים מבית LG אלקטרוניקס, היא LG Display, כספקית צגי OLED שישולבו במכשירי החברה ב-2018. כך מעידות הערכותיו של אנליסט המובייל הבכיר מינג-צ’י קאו מבית חברת המחקר KGI כפי שאלו מגיעות אלינו דרך אתר 9to5mac.

על פי קאו, נכון לרגעים אלו Samsung Display היא ספקית צגי ה-OLED היחידה של אפל, אלו כמובן מיועדים עבור מכשיר האייפון 8 שצפוי להפוך לרשמי עם מסך OLED נטול שוליים מאוחר יותר השנה. החברה מקופרטינו ידועה בכך שאינה מרבה להסתמך על יצרנית בודדת לרכיבים השונים שמרכיבים את מכשיריה, אך בשלב זה אין ביכולותיה של חטיבת המסכים של LG לספק את צגי ה-OLED עבור אפל ולכן זו נאלצת להסתמך על סמסונג כספקית היחידה.

עם זאת, החברה לא מתכוונת להשאיר את המצב על כנו ומתכוונת לקחת לשורותיה את חברת LG Display כספקית מסכים משנית עבור צגי ה-OLED שישולבו במכשירי האייפון בשנה הבאה. נכון לרגעים אלו לא ברור האם LG תספק את צגי ה-OLED למכשיר ה-iPhone 8 שיוכרז השנה ומכירתו תחל לקראת 2017 או שמא זו לא תייצר את מסכי דור האייפון שיוכרז ב-2018 בלבד. עבור מכשירים אלו, אגב, דווח כי אפל מתכננת שלושה מכשירי אייפון שונים, כולם מציעים צג OLED בחלקם הקדמי.

דיווח קודם בנושא ציין השקעה גדולה אותה עתידה אפל לבצע במפעל עתידי של LG Display שיתמקד בייצור מסכי OLED. על פי אותו דיווח, אפל תשקיע כ-2.7 מיליארד דולר במפעל זה על מנת לשמור לעצמה את הזכות למסכי OLED עבור מכשירים שתשיק בשנת 2019.

השוואת מפרטים