לפני קרוב לשנתיים, בחודש נובמבר, הכריזה רשת CBS שסדרת “מסע בין כוכבים” (Star Trek), שתקרא “דיסקברי” (Discovery), תחזור למסך בינואר 2017, תאריך עליה לאוויר שהוזכר פעם נוספת ביולי של השנה שעברה. כפי ששמתם לב, לא היה מסע ולא היו כוכבים. במאי, לפני כחודש, זכינו לראות טריילר ראשון לסדרה, ומעבר לכך לא נחשפו יותר פרטים.
כעת חושפת CBS שלא נאלץ לחכות עוד זמן רב – פרק הבכורה של “מסע בין כוכבים: דיסקברי” ישודר ביום ראשון, ה-24 לספטמבר בשעות הערב לפי זמן ארצות הברית. העונה תכיל 15 פרקים סך הכל, כאשר שמונת הפרקים הראשונים יצאו עד ל-5 לנובמבר, ושבעת הפרקים הנותרים יחזרו לשידור בינואר 2018.
לא פורסמו הסיבות הרשמיות לדחייה המשמעותית של הסדרה, אך לפי דיווחים של Variety היו קשיים בליהוקים לתפקידים השונים, והשואוראנר המקורי של הסדרה, בראיין פולר (Bryan Fuller), עזב אותה בשלב מוקדם של ההפקה. אם פולר עזב בגלל סכסוך או בשביל להקדיש יותר זמן ל”אלים אמריקאים” (American Gods), לא ידוע. בנוסף, ראש תאגיד CBS לזלי מונבס (Leslie Moonves) אמר למשקיעים ש”מסע בין כוכבים” דורשת הרבה מאד עבודת פוסט-פרודקשן, אך זה לא מסביר את מלוא גודל הדחייה.
על עלילת הסדרה איננו יודעים כלום, מלבד היותה סדרה שמתרחשת לפני הסדרה המקורית, ולמעשה אף לפני המפגש הראשוני עם האימפריה הקלינגונית. גיבורת הסדרה היא מייקל בורנאם (Michael Burnham), סגנית מפקדת חללית הדיסקברי, אותה תגלם סונקה מרטין-גרין (Sonequa Martin-Green) מ”המתים המהלכים”. לצדה יככבו מישל יו (Michelle Yeoh), דאג ג’ונס (Douge Jones), ג’ייסון אייזקס (Jason Isaacs), אנטוני ראפ (Anthony Rapp) ועוד.
מחוץ לארצות הברית וקנדה, CBS תפיץ את פרקי הסדרה דרך נטפליקס. לפי ההסכם המקורי בין CBS לנטפליקס, הפרקים יגיעו לשירות הצפיה הישירה 24 שעות לאחר עלייתם בשירות CBS All Access. לא ברור אם תנאים אלה נשמרו לאחר כל הדחיות של הסדרה, אך סביר להניח שכן, ונוכל לצפות בשני הפרקים הראשונים בישראל כבר ב-25 בספטמבר.