כפי שהיא נוהגת לעשות מדי חודש, פרסמה גוגל את דו”ח הסטטיסטיקה על נתוני השימוש במערכת ההפעלה הפופולרית אנדרואיד. הדו”ח החדש חושף כי הגרסה העדכנית של המערכת, העונה לשם נוגט, זינקה בנתח השוק שלה מ-4.9 אחוזים בחודש שעבר ונהנית כעת מ-7.1 אחוזי שימוש – קפיצה של 45 אחוזים.
המערכת החדשה שוחררה עוד בחודש אוגוסט אשתקד, אך סבלה עד כה מאחוזי שימוש נמוכים במיוחד הנובעים מבעיית הפרגמנטציה באנדרואיד – גוגל מתקשה לדרבן את היצרניות השונות לעדכן את מכשיריהן, בעיה שלא קיימת בעולמה של אפל השולטת על כל העדכונים בעצמה על מגוון דגמים מצומצם. קפיצת השוק המשמעותית נובעת מנהר מכשירי האביב הפופולריים שעושים כעת דרכם אל השווקים, דוגמת מכשירי ה-Galaxy S8, ה-Huawei P10 וה-LG G6, אשר מתהדרים בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה.
נתח השוק של אנדארואיד 5 לוליפופ (שהושקה ב-2014) נותר זהה ועומד על 32 אחוזים, כך גם נתח השוק של אנדרואיד 6.0 מרשמלו (שהושקה ב-2015) לה 31.2 אחוזים. בסך הכל, נתח השוק של הגרסאות ה-“רעננות” של מערכת ההפעלה (החל מלוליפופ, לאחר שינוי עיצובי כולל מ-Holo ל-Material Design ושלל שינויים מרחיקי לכת) עומד כעת על 70.3 אחוז.
אם זה נשמע לכם כמו הישג מרשים, חשוב לזכור כי בפברואר השנה, iOS 10 (שהושקה בסתיו האחרון) כבר נמצאה על 79 אחוזים מהמכשירים – והמספר רק עלה מאז. כלומר, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה מבית אפל (שהושקה לפני כחצי שנה) השיגה בנתח השוק את כל מערכות ההפעלה שהשיקה גוגל בשנתיים וחצי האחרונות. משמעות הדבר היא שמפתחי אפליקציות לאנדרואיד מתקשים לנצל תכונות חדשות במערכת אנדרואיד, בעוד שאצל אפל שלל חידושי התכנות האחרונים נמצאים חיש מיד כמעט אצל כלל המשתמשים.

מה דעתכם? האם בעיית הפרגמנטציה פוגעת באופן משמעותי במשתמשים, או שמא מדובר במטרד רק עבור מתכנתים קטנוניים? שתפו אותנו בתגובות!