הסמארטפונים הבאים לסדרת Moto מבית מותג מוטורולה שבבעלות ענקית המחשוב והטכנולוגיה הסינית, לנובו, עשויים להשאיר מאחור את הממשק המוכר וזאת עבור שילובו של ממשק המשתמש ZUI של חברת ZUK, הנמצאת גם היא בבעלות לנובו,, כך מתיימר להעיד דיווח חדש המגיע ישירות מסין.
לטענת הדיווח, שמצטט לכאורה את דבריו של אלכס צ’ן-יו, סגן נשיא בלנובו, באמצעות צעד זה תוכל הענקית הסינית להתמודד כראוי מול ממשקי המשתמש המותאמים של מתחרותיה במולדת, כדוגמת שיאומי עם MIUI, ו-Huawei עם EMUI. שילובו של ממשק ZUI מבית ZUK במכשירי סדרת Moto הבאים יהווה שינוי מהותי ביותר עבור מכשירי חטיבת מוטורולה, שכן אלו רצים עד עתה על גבי ממשק משתמש נקי שדומה ברובו לגרסת אנדרואיד הנקייה מבית גוגל, לצד מספר תוספות ושדרוגים קטנטנים.
בשלב הנוכחי, גם אם יתבררו הדברים כנכונים, לא ברור האם היצרנית תבחר לבצע זאת באופן שוטף על גבי כל מכשירי המותג או שמא תחליט לבצע את המהלך עבור המכשירים המיועדים לשוק הסיני בלבד. יש לציין כי מהלך הדומה לזה המתואר בדיווח נשמע תמוה למדי, שכן אם הייתה מעוניינת היצרנית להחליף את ממשק מכשירי Moto יכלה לבצע זו גם באמצעות ממשק המשתמש של מכשירי חטיבת המובייל של לנובו עצמה. כך או כך, נמתין בסבלנות עד אשר נקבל אישור נוסף ממקורות נוספים או לחילופין עד אשר תתקבל הודעה רשמית.