נתונים מקדימים: LG רושמת עליה של 82% ברווח ברבעון הראשון של 2017

שלט LG צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים הדרום קוריאנית, LG Electronics, פירסמה היום (ו’, 7.4) נתונים מקדימים לדוחותיה הכספיים עבור הרבעון הראשון לשנת 2017. על פי הנתונים שפירסמה החברה, עמד הרווח התפעולי שלה במהלך הרבעון האחרון על 921.5 מיליארד וון קוריאני (כ-812.7 מיליון דולר) – עליה של 82.4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, אז רשמה LG רווח של 505.2 מיליארד וון (כ-445.6 מיליון דולר).

בצד ההכנסות מדווחת LG על נתון של 14.66 טריליון וון (כ-12.93 מיליארד דולר), כאשר מדובר בעליה של כ-9.7% בהכנסות בהשוואה לנתון של 13.36 טריליון וון (כ-11.78 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד. מלבד זאת לא חשפה LG נתונים נוספים מדוחותיה או פילוח לפי חטיבותיה השונות. דוחותיה הכספיים המלאים של החברה צפויים להתפרסם בסוף חודש אפריל.

את שנת 2016 חתמה LG עם ירידה של כ-8% במכירות סמארטפונים משנה לשנה, זאת לאחר שמכרה 55 מיליון מכשירים במהלך 2016 כולה. הירידה במכירות הסמארטפונים בשנה שעברה הגיעה, לדברי LG, בשל מכירות מועטות של מכשיר הדגל LG G5 והוצאות גבוהות שנדרשו לשיווק דגם ה-LG V20 מאוחר יותר באותה שנה.

LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במהלך הרבעון הראשון של 2017, ובמסגרת מסיבת עיתונאים שערכה החברה כחלק מאירוע תערוכת המובייל MWC בברצלונה, הציגה LG Electronics את מכשיר הדגל החדש שלה – LG G6. את המכשיר החדש החלה החברה לשווק בעולם לקראת סוף חודש מרץ, כאשר בישראל הושק הסמארטפון בין השווקים הראשונים בעולם. עם דגם ה-G6 מצפה החברה להציג התאוששות בתוצאות חטיבת המובייל, אם כי מכירתו בארה”ב ובמדינות רבות נוספות בעולם החלה רק באפריל, כך שמכירות אלו ישוייכו לרבעון השני של השנה.

ברבעון הראשון של 2016 מכרה LG סך של 13.5 מיליון סמארטפונים, ובמידה וזכה דגם ה-G6 לכמות מכירות נאה דרך הזמנות מוקדמות ובמעמד ההשקה בחודש מרץ, אולי תצליח החברה להציג התאוששות מסוימת לתוצאותיה של חטיבת המובייל ברבעון הראשון של 2017. מידע אודות מכירות הסמארטפונים של החברה צפוי להיחשף עם פרסום תוצאותיה הכספיות בסוף חודש אפריל.

השוואת מפרטים