תוצאות הסקר: האם יש לדעתכם צורך בתצוגת מסך בפורמט 18:9

תצוגת 18:9 ב-LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) תצוגת 18:9 ב-LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עם פתיחת השבוע החלטנו להעלות את השאלה הנדרשת לאור השקת שני מכשירי הדגל של ענקיות הטכנולוגיה הדרום קוריאניות סמסונג ו-LG, ושאלנו אתכם האם לדעתכם ישנו צורך בתצוגה בפורמט החדש של 18:9 שצפויה להגיע למכשירי סדרת ה-Galaxy S8 וכבר נחשפה יחד עם מכשיר הדגל LG G6 בחודש שעבר.

את רוב הקולות שלכם נתתם בעד דחיפת הטכנולוגיה קדימה, כאשר 42% מהמצביעים בחרו באפשרות להתקדם לתצוגות בפורמט 18:9 החדש. עם זאת, שליש מהמצביעים עדיין לא מעוניינים במעבר לפורמט התצוגה החדש ומעדיפים לשמור על היחס הקיים של 16:9, הנפוץ למדי בסרטים ואשר צפוי לגרום למסכי הסמארטפונים החדשים להציג שוליים ריקים משני צידי המסך בזמן הצפייה בהם. ראויה לציון גם העובדה כי 19% מכם הסכימו איתנו כי 18 חלקי 9 הם 2.

תוצאות סקר פורמט מסך חדש, מרץ 2017 (תמונה: צילום מסך Gadgety.co.il)
תוצאות סקר פורמט מסך חדש, מרץ 2017 (תמונה: צילום מסך Gadgety.co.il)

עם השקת מכשיר הדגל G6 הוכיחה השנה LG כי אין היא נאחזת בתקוות שהתנפצו כאשר זנחה מאחור את תכניותיה בתחום הסמארטפון המודולרי והתמקדה בצד העיצוב יותר מאשר בצד הפונקציונלי. דרך פעולתה של LG מעידה כי שחקניות בתחום המובייל מסוגלות לזהות את הלך הרוח של הצרכנים בשוק ולהתאים עצמן אל מה שידרשו. הדבר לא מעיד על כך שפורמט התצוגה החדש לא יצליח, אך מעודד במקרה שנמצא כי לא יתחבב על צרכני התוכן במובייל.

על דבר אחד קשה להתווכח כשרואים את תצוגות המסך החדשות של מכשירי הדגל לשנת 2017 – עם פחות שוליים ויותר פוקוס על המסך, מתקבלת תמונה ויזואלית מרשימה למדי בחלקו הקדמי של המכשיר, משהו שנראה כי זנחו מעט יצרניות המובייל עד כה לטובת התמקדות בעיצובי גב עשויי מתכת, עור וחומרים נוספים.

את מכשיר הדגל LG G6 תציג החברה בישראל ב-22 במרץ, אז ייחשף גם מחירו של המכשיר ותאריך השקתו המדוייק. כשבוע לאחר מכן, ב-29 במרץ, תכריז סמסונג על סדרת מכשירי הדגל החדשה שלה, שתכלול את דגמי ה-Galaxy S8 וה-S8 Plus.

השוואת מפרטים