AMD חושפת את המיתוג של Vega וטכנולוגיית ניהול זיכרון חדשה

לאחר השקה מוצלחת במיוחד של דור המעבדים החדש Ryzen, היצרנית האדומה AMD לא נחה על זרי הדפנה וכבר נערכת להשקת הדור הבא של כרטיסי המסך – דור ה-Vega. החברה חשפה את המיתוג של הכרטיסים בסדרת ה-Vega, כמו כן גם שפכה אור על טכנולוגיית ניהול זיכרון חדשה ומבטיחה למדי.

כרטיסי מסך שיעשו שימוש בליבה מדור Vega ייקראו בפשטות Radeon RX Vega. במקום להמשיך וללכת בדרכה של היריבה הכחולה NVIDIA ולהמשיך את המיתוג התלת ספרתי, בוחרת AMD לנטוש את שיטת המספור הישנה שלה ולהעניק לדור הכרטיסים החדש את השם של הליבה שפועמת בו.

למהלך שכזה עשויים להיות כמה יתרונות משמעותיים – אם AMD תצליח להוכיח ליצרנים כי לכרטיסי Vega מגוון שיפורים ויכולות שאין לליבות אחרות, היא תצליח לבדל אותם משאר הכרטיסים בשוק (וגם מכרטיסיה הקודמים) ולהפוך את ארכיטקטורת הליבה עצמה כיתרון שיווקי בפני הצרכנים. עם זאת, אם כרטיסי המסך בסדרה לא יישאו בשמם ספרה כלשהי אשר מציינת את מספר הדור אליו הם משתייכים, הדבר עשוי ליצור בלבול בעתיד בשאלת “איזה דור חדש יותר” עבור שחקנים שאינם עוקבים דרך קבע אחר שוק כרטיסי המסך.

Vega - הדבר הגדול הבא מ-AMD
Vega – הדבר הגדול הבא מ-AMD

נוסף על המיתוג, הציגה AMD את טכנולוגיית HBCC – ראשי תיבות של High Bandwitdh Cache Controller. היכולת החדשה שתוטמע בכרטיסי Vega הודגמה כשהיא מפיקה קצב רענון (FPS) מינימלי גבוה פי שניים וקצב רענון ממוצע גבוה פי 1.5, זאת בהשוואה לכרטיס זהה עם אפשרות HBCC כבוייה. נוסף על זאת, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לכרטיס לעשות שימוש יעיל יותר בזיכרון ותציג ביצועים “זהים או טובים יותר” בחצי מכמות הזיכרון.

כרטיסי ה-Vega החדשים צפויים להיחשף במלואם במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית. טרם ידוע האם הם עשויים להוות צרות צרורות ל-NVIDIA, או שמא ימשיכו את מגמת ההשתרכות מאחור של השנים האחרונות.

השוואת מפרטים