יצרנית הסמארטפונים והמובייל הטיוואנית, HTC, שנראה כי היא לא בדיוק מצליחה להתאושש מן הדעיכה שמלווה אותה מזה זמן מה, תפסיק לייצר מכשירי סמארטפון הפונים לשוק המשתמשים הנמוך, ותתמקד במכשירים בעלי רווחיות גבוהה יותר. כך לדבריו של נשיא חטיבת הסמארטפונים והמוצרים המחוברים בחברה, צ’יאלין צ’אנג.
על פי דבריו של בכיר החברה, מתקשה HTC להתמודד עם התחרות הרבה בשוק הסמארטפונים הנמוך, שרווי באינספור מתחרים מרחבי הגלובוס, בראשם כמובן נמצאות היצרניות הסיניות הפופולריות שמקפידות להציע מכשירים עם מפרט צנוע בעלות נמוכה ומשתלמת ביותר.
מדבריו של צ’יאלין צ’אנג, נשיא חטיבת הסמארטפונים והמוצרים המחוברים ב-HTC:
אנו מתכוונים לצאת משוק (הסמארטפונים) הנמוך, שלדעתי הוא תחרותי במיוחד ואנו לא נפיק ממנו את הנדרש מנקודת מבט רווחית. עבורנו, להרוויח בשוק הסמארטפונים יהיה חשוב ביותר.
ובמקום להשקיע בהרחבת היצע מכשיריה לשוק הנמוך, נמסר, תתמקד היצרנית בפיתוח, ייצור ושיווק של מכשירים הפונים לשוק המשתמשים הבינוני והגבוה, שם ככל הנראה מסתתרים הרווחים הגדולים ביותר עבור החברה. דברים אלו עומדים בקנה אחד מול דברי צ’אנג מחודש ינואר השנה, אז הוא הודיע באופן רשמי כי החברה תחתוך בחצי את היצע הסמארטפונים שלה במהלך 2017, ותשיק בשנה זו שישה או שבעה מכשירים בלבד.
ומה דעתכם בנושא זה – האם המהלך המתואר יסייע ליצרנית לחזור ולהרוויח בשנית?