שינוי משמעותי מגיע השנה למסכים של מכשירי הדגל בעוד התצורה הישנה והמוכרת מפנה את מקומה לפורמט החדש והמוארך 18:9, המתמקד בחוויה סינמטית. ב-LG הבינו כי את מרבית זמנינו אנו מבלים בשיטוט ברשתות החברתיות או בקריאת חדשות (בגאדג’טי) והחליטו להציג לנו יותר תוכן על גבי המסך.
ה-LG G6, אשר ייחשף ביום ראשון, ה-26 בפברואר, במסגרת מסיבת עיתונאים שתערוך החברה כחלק מאירועי תערוכת המובייל MWC 2017, יציג מסך בגודל 5.7 בעל רזולוציית תצוגה +Quad HD בפריסה של 1440×2880 היוצרת את אותו פורמט סינמטי ביחס של 18:9. ב-LG קוראים לזה Full Vision Display ומתייחסים כעת לחלק חשוב לא פחות בחווית הצפיה במסך – ממשק המשתמש.
בוידאו ששיחררה אמש (ד’, 15.2) החברה דרך ערוץ היוטיוב שלה, חשפה LG את ממשק המשתמש UX 6.0, שיעשה דרכו לסמארטפון ה-LG G6 יחד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7. ממשק המשתמש החדש מתייחס לפורמט המוארך של המכשיר ומציג מצב מולטי-טאסקינג המחלק את המסך לשני ריבועים השווים בגודלם לצורך עבודה נוחה יותר עם שתי אפליקציות במקביל.
ב-LG הולכים לשים דגש גדול על העבודה עם שתי אפליקציות במקביל במכשיר החדש ולצורך זה התאימו את אפליקציות המערכת כמו לוח השנה, אפליקציות ההודעות והתמונות ויישומים נוספים כך שיוצגו היטב על גבי המסך בכל דרך בה תאחזו את המכשיר. דוגמה אחת לכך היא השימוש באפליקציית ההודעות ולוח השנה יחד על מנת לתקשר עם אדם עימו תרצו לקבוע פגישה, אך ב-LG מציינים כי גם עבודה עם אפליקציית לוח השנה בלבד, תאפשר מצב תצוגה כפול המציג את חלון תאריכון לוח השנה ואת חלון הפגישות המתוכננות זה לצד זה.
ממשק המצלמה יותאם לפורמט המסך החדש גם כן ויאפשר הצגת חלון הצילום הסטנדרטי לצד תצוגה של התמונה שזה עתה צילמתם. בדרך זו תוכלו להמשיך ולצלם תמונות תוך שתראו את התמונה האחרונה שצילמתם. ב-LG מדגישים כי מצב תצוגה זה באפליקציית המצלמה יאפשר צילום תמונות בפורמט ריבועי (1:1) הפופולרי באינסטגרם ואפליקציות נוספות. יכולת נוספת של המצלמה תהא ביצירת קבצי תמונות מונפשות בפורמט GIF מסט של בין 2 ל-100 תמונות שצולמו עם מצלמת ה-LG G6.

הפורמט המוארך זכה לביקורת שלילית לא מעטה כאשר סרטוני וידאו שצולמו במצב מאונך הדגימו שוליים רחבים בהם לא נראה תוכן כלל, אולם הפופולריות הרבה שצברו רשתות חברתיות כמו פייסבוק וסנאפצ’ט בתחום הוידאו, מובילה להתמקדות בצילום כאשר אנו אוחזים את המכשיר במצב מאונך. הצפייה באפליקציות הרשתות החברתיות נעשית ברובה במצב מאונך, כך שאנו צפויים לראות סרטונים מצולמים בפורמט זה יותר ויותר בהמשך הדרך.
בפייסבוק כבר הבינו זאת והכריזו השבוע על מספר שינויים בתחום הצגת סרטוני וידאו ברשת החברתית, בהם הגדלת תצוגת סרטוני הוידאו המצולמים במצב מאונך, כך שנראה יותר מהם על גבי הניוזפיד באפליקציה. הצגת המסך המוארך מתאימה לרוח התקופה וגם ב-LG מבינים זאת, על כן ההתייחסות להצגת התכנים בצורה הראויה על המסך דרך ממשק המשתמש החדש.
הצטרפו אלינו ביום ראשון, ה-26 בפברואר, אז נדווח לכם אודות מכשיר הדגל LG G6 היישר ממסיבת העיתונאים בברצלונה. לא רוצים לפספס אף רגע מתערוכת המובייל? הירשמו לאירוע MWC שלנו בפייסבוק ותקבלו עדכונים שוטפים, מידע, תמונות וסרטונים – לחצו כאן למעבר לעמוד האירוע בפייסבוק.