יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי (Xiaomi) לא תחשוף מכשיר סמארטפון חדש במסגרת תערוכת המובייל הגדולה MWC 2017 שתתקיים בברצלונה בסוף פברואר, כך עולה מתוך דיווח אתר TechCrunch, לפיו שיאומי לא תהיה נוכחות בתערוכה כלל.
בשנה שעברה ביצעה שיאומי את הופעת הבכורה של מכשיר הדגל Xiaomi Mi5 בברצלונה, את זה הציג לא אחר מאשר הוגו בארה, סגן נשיא החטיבה הבינלאומית בחברה, Xiaomi Global, אשר הודיע רק לפני מספר ימים כי יעזוב את שיאומי וישוב לארה”ב. בארה עידכן מוקדם יותר היום (ה’, 26.1) כי תפקידו הבא יהיה בפייסבוק, שם יכהן בראש מחלקת המציאות המדומה ויוביל את צוות ה-VR בחברה ואת מפתחי Oculus, שנרכשה על ידי הרשת החברתית בשנת 2014.
בחירתו של בארה לעזוב את שיאומי רגע לפני תערוכת המובייל מובנת כעת, שכן בחברה לא יזדקקו לו לשם הצגת מכשיר הדגל הבא בסדרה, ה-Xiaomi Mi6. עם זאת, לבארה כבר מונה מחליף, שאף ליווה אותו באירוע גדול מימדים בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES מוקדם יותר החודש. מכאן שהסיבה להיעדרותה של שיאומי מתערוכת MWC קשורה לרצונה של החברה להשיק את המכשיר בשלב מאוחר יותר, ואינה קשורה לנוכחותו או היעדרו של בארה מהחברה.

שיאומי אינה החברה היחידה שמושכת רגליה מתערוכת המובייל הגדולה בעולם. סמסונג אף היא בחרה שלא להציג את מכשיר הדגל החדש שלה, Galaxy S8, במסגרת התערוכה, זאת בניגוד לפועלה בשנים האחרונות. עם זאת, סמסונג לא תיעדר מהתערוכה וצפויה להציג בה מספר מוצרים חדשים.
מי שצפויות להכריז על סמארטפונים חדשים בתערוכה וודאי יהנו מחסרונן של סמסונג ושיאומי הינן LG Electronics, שצפויה להציג את מכשיר הדגל LG G6, חברת לנובו, הצפויה להציג מכשירים חדשים לסדרת Moto Z של מוטורולה, חברת HDM Global הפינית, שתציג מכשיר חדש ממותג נוקיה בתערוכה, חברת סוני, הצפויה להציג מספר דגמי סמארטפונים חדשים גם כן והיצרנית הסינית וואווי, אשר עשויה להציג את מכשיר הדגל Huawei P10 במסגרת התערוכה.