השבבים מטיסים את סמסונג קדימה: הרווח זינק ב-100% ברבעון הרביעי

Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy J7 2016 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עסקי השבבים של סמסונג ממשיכים לתפקד מצוין וסיפקו לחברה תוצאות כספיות מעולות לרבעון שסגר את 2016. גם שיפור במגזר המובייל נתן לסמסונג את הביטחון להכריז על תוכנית רכישה עצמית של  מניות בגודל של 8 מיליארד דולר.

הרווח של סמסונג ברבעון האחרון זינק ביותר מ-100% ל-6 מיליארד דולר כשהוא נתמך על ידי עליית מחירי שבבי הזיכרון ומסכי הטלוויזיה. מכיוון שההכנסות נותרו זהות לאלו משנה שעברה, 45.7 מיליארד דולר, אפשר להבין שתוכניתה להתמקד בסגמנטים בעלי מתח רווחים גדול (אלו שמשאירים בידה יותר רווח) עובדת. גם היחלשות המטבע הדרום קוריאני (הדולר התחזק מול רוב המטבעות) עזר לתוצאות.

כאמור, חטיבת השבבים היתה חוד החנית בדו”ח זה. הרווח התפעולי ממנה גדל ב-76% ל-4.24 מיליארד דולר. החברה רשמה גידול ניכר במכירות בעיקר בשבבי האחסון והרווח התפעולי מייצור מסכי הטלוויזיה קפץ ב-300%.

אוחזת בחבל משני קצותיו

המשך מגמת העלייה בביקוש לטלוויזיות UHD וטלוויזיות בעלי מסכים גדולים עוזר מאוד לסמסונג. מכירות טלוויזיות מדגמי SUHD עלו ב-35% משנה שעברה (רבעון חגים להזכירכם), מכירות טלוויזיות קעורות עלו ב-60% ומכירות של טלוויזיות שמעל ל-60 אינץ’ גדלו ב-56%.

בחטיבת המובייל נרשם תיקון קל לעומת השפל ברבעון השלישי (בגלל פרשת הסוללות המתפוצצות בנוט 7). החברה גם מדווחת על עליה קלה במכירות ה-Galaxy S7 וה-S7 Edge. צריך לציין שעליית מחירי השבבים מהווה חרב פיפיות. מצד אחד היא מוכרת שבבים ביותר כסף. מנגד, עליית מחירי המוצרים לא עוזרת למכירות.

השוואת מפרטים