סדרת סרטי “שליחות קטלנית” חוזרת לידיו של ג’יימס קמרון

ג’יימס קמרון (James Cameron), ההוגה המקורי של סרטי “שליחות קטלנית” (Terminator), הולך לקבל חזרה את רוב הזכויות לסרטים, כ-35 שנים לאחר שיצר את הסרט הראשון.

בתחילת שנות ה-80 קמרון מכר את הזכויות לסדרת הסרטים תמורת דולר אחד בלבד, בתמורה לחוזה שמחייב את המפיקים לשכור אותו כבמאי של כל סרט בסדרה. הסרט הראשון והשני, שניהם בבימויו של קמרון, היו הצלחה מסחררת. “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (Judgment Day) נחשב עד היום לאחד מסרטי הפעולה הטובים ביותר שנעשו אי פעם, לצד “הנוסע השמיני 2″ (Aliens), גם הוא בבימויו של קמרון.

לאחר פשיטת הרגל של החברה לה הוא מכר את הזכויות קמרון לא הספיק לקנות אותן בחזרה, והחליט לעזוב את הפרויקט. הוא לא השתתף באף אחד משלושת הסרטים שיצאו לאחר מכן, וגם לא בסדרה The Sarah Connor Chronicles. הזכויות ל”שליחות קטלנית” עברו ידיים עוד מספר פעמים בתקופה הזאת.

כעת, מש-Skydance ו-Paramount, שחולקים בזכויות, לא מתכננים שום פרויקט עתידי עם המותג, רובו יחזור אל קמרון באופן טבעי בשנת 2019. נראה שהוא ציפה לזה, כי קמרון הכריז שהוא יפיק סרט חדש.

לפי הדיווחים, קמרון נמצא כעת במגעים מוקדמים עם טים מילר (Tim Miller), שביים את דדפול (Deadpool), ושהוכיח את עצמו יותר מפעם אחת כאשף אפקטים מהמעלה הראשונה. ככל הנראה מדובר בסרט שיהיה ריבוט מצד אחד, אך מצד שני יחתום את הסאגה באופן סופי.

בעוד שמעריצי הסדרה האדוקים ביותר כבר איבדו אמון במותג, שובו של קמרון לתמונה הוא סיבה לאופטימיות. מעבר לשני סרטי הפעולה המופתיים שכבר צוינו, קמרון גם אחראי לטיטאניק (Titanic) ואווטאר (Avatar), שני הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים. כשקמרון בוחר לעמוד בראש פרויקט, מדובר, לרוב, בהצלחה מסחררת.

השוואת מפרטים