הקרייסיס של Crytek: האם מפתחת המשחקים המפורסמת עומדת להיסגר?

Crysis 3

מפתחת המשחקים הגרמנית Crytek, שהביאה לעולם את Far Cry וסדרת משחקי היריות Crysis, מתמודדת כרגע עם משבר כלכלי רציני. עובד אנונימי ב-Crytek יצר קשר עם אתר Eurogamer, ותיאר מצב עגום מאד, לפיו תשלומי השכר מתעכבים באופן קבוע כבר מספר חודשים לעובדי המשרד הראשי בפרנקפורט. מאז אוקטובר, העובדים לא קיבלו שכר בכלל. מידע זה אומת מאז מול מקור נוסף בחברה.

זו לא הפעם הראשונה ש-Crytek עומדת מול משבר כלכלי משמעותי – בשנת 2014 בוטל Ryse 2, אחד מהפרויקטים הגדולים של החברה, וגם אז היא התקשתה לשלם לעובדיה. בתום המשבר Crytek מכרה את Crytek UK, מפתחת המשחק Homefront, ל-Deep Silver. בנוסף חתמה החברה על חוזה שנתן ל-Amazon את הזכויות לשימוש במנוע ה-CryEngine היוקרתי, חוזה שהציל את החברה.

אך נראה שהפעם הבעיה חמורה יותר. שני משחקי המציאות המדומה שלה, The Climb ו-Robinson: The Journey, לא מכניסים לחברה מספיק כסף. ישנם דיווחים ש-Crytek Black Sea, חברת הבת הבולגרית של Crytek המפתחת משחק MOBA, צפויה להמכר בזמן הקרוב.

תלונה מרכזית של העובדים היא שאין מספיק שקיפות בין העובדים להנהלה. לא ברור לחלוטין למה מתעכבות המשכורות, ומתי הבעיה צפויה להיפתר. חלק מעובדי Crytek כבר עברו ל-Cloud Imperium Games, העובדת על Star Citizen. עובדי Crytek קורצים מאוד לחברת CIG, שכן Star Citizen השאפתני נבנה על המנוע של Crytek, ועובדי החברה הם המומחים ביותר במנוע זה.

האם Crytek תצליח לצאת מהבוץ גם הפעם? התשובה לכך אינה ברורה. האחים יירלי (Yerli), מייסדי החברה, טוענים שעסקה גדולה נוספת הולכת להחתם בקרוב, שאת טיבה ניתן רק לשער. המפתחים שנותרו ב-Crytek  מקווים שאכן עסקה כזו תחתם בזמן הקרוב, ותבטיח בכך את המשך העסקתם, כמו גם את המשכורות שהחברה עוד חייבת להם.

השוואת מפרטים