קוואלקום שולטת אמנם ביד רמה בשוק השבבים לסמארטפונים, אך הוא אינו מספק את תאבונה. לחברה יש תוכניות להשתלט על שוק המחשבים, וכעת מתברר שגם על שוק השרתים היא זוממת. יצרנית השבבים האמריקאית הכריזה על ה-Centriq 2400, מעבד חדש המיועד לשרתים ולו 48 ליבות.
קוואלקום הצליחה לדחוס כמות כה רבה של ליבות לשבב אחד בזכות שני גורמים עיקריים: ראשית, השבב ייוצר בתהליך ייצור חדשני במיוחד בגודל 10 ננו-מטר, אשר מקטין את גודלן של הליבות ומאפשר להציב יותר מהן על גבי שטח נתון. בנוסף, כיוון שמדובר בליבות מבוססות ARM, הן קטנות וחסכוניות בהרבה מליבותיה הגדולות של חברת אינטל, אשר מבוססות על ארכיטקטורת x86.
במערכת החדשה ישולבו ליבות מסוג Falkon, אותן פיתחה קוואלקום בעצמה תוך שימוש בארכיטקטורת ARMv8-A שתכננה חברת ARM הבריטית. אף היותן מבוססות טכנולוגיית ARM חסכונית ויעילה, סביר להניח כי קוואלקום כווננה אותן עם דגש לביצועים – הרצת פקודות דינמית ומספר צינורות עיבוד מורחב, לדוגמה.

מעבר למעבדים מבוססי ARM מסוגל לחולל שינויים מרחיקי לכת בעולם השרתים. מכמות קטנה יחסית של מעבדים עוצמתיים ובזבזניים, חוות שרתים עשוייה להיות מורכבת מכמות גדולה מאוד של מעבדים חלשים יחסית המבצעים עבודות חישוביות בצורה מקבילית מבוזרת עם יעילות חשמלית עילאית. מעבדים בעלי צריכת חשמל נמוכה במיוחד עשויים לפעול על גבי קירור פסיבי בלבד ולחולל מהפכה של ממש בתחומים דוגמת קירור ואספקת חשמל.
בשלב זה ה-Centriq 2400 נמצאת בשלב הבדיקות הראשוניות, זאת כיוון שתהליך הייצור החדשני עדיין אינו מוכן לאור הזרקורים. כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא להמתין בציפייה להשקתו הרשמית של השבב ולהשפעתו על תעשיית השרתים.