החלום של Pebble נגמר בקול רפה. המובילה בזירת המחשוב הלביש, Fitbit, החליטה לרכוש מיצרנית השעונים החכמים רק כמה נכסי ליבה משמעותיים ותו לא. המשמעות היא ש-Pebble תחדל מלהתקיים כחברה או מותג. פיטביט רוצה מ-Pebble רק כמה אנשי מפתח טכנולוגיים שיכולים לעזור לה וקניין רוחני שקשור למערכת ההפעלה. הודעתה של פיטביט מדגישה כי המוצרים והחומרה לא נכנסים לעיסקה, אמירה בעלת משמעויות רבות.
סכום העסקה לא צוין אך אם בדיווח קודם דיברו על 40 מיליון דולר עבור חלק גדול מהחברה, הסכום הסופי נמוך יותר מכך. לא רק זאת אלא שפיטביט גם לא לוקחת על עצמה את חובות החברה. זהו סיום די עגום עבור חברה שבשנה שעברה סירבה להצעה בת 740 מיליון דולר והצעה מאוחרת יותר של 70 מיליון דולר. קשה לדמיין את המאבקים שהתקיימו בהנהלת החברה והמשקיעים לגבי קבלת ההצעה של פיטביט.
גם הגיוס נעצר
בבלוג של Pebble הודיעה החברה (הצער ניכר מבין השורות) על סגירת החברה: “Pebble כבר לא יכולה לפעול כישות עצמאית. עשינו את ההחלטה הקשה על סגירת החברה ועצירת ייצור המכשירים”. כבר אי אפשר להזמין שעון מדף הבית שלהם, גם האחריות עבור שעונים שנמכרו פוקעת. מי שקנה שעון בחנות, יהיה תלוי עתה במדיניות ההחזרה של החנות.
בנוסף, החדשות שיגרמו למי שהאמין בדרכה של החברה ומוצריה להצטער: Pebble עצרה את פרוייקט המימון המונים שיועד לממן את הדגמים הבאים שלה: ה-Pebble 2 וה-Pebble Time 2. החברה מתכוונת להחזיר לכל התורמים את כספם אם לא קבלו כבר את התשורה בה בחרו. רבים ציפו לשעונים החדשים הללו שלא יראו אור יום.
קשה שלא לראות את הקשר למצבו העגום של שוק השעונים החכמים כולו. דו”ח של חברת המחקר IDC שסקר את מכירות השעונים ברבעון השלישי מצא שמכירות מוצרים אלו נפלו ב-51%. אם כן, לא פלא שפיטביט לא מצאה לנכון לרכוש את כל החברה על שעוניה. יתכן מאוד שהיא מבינה שלצמידים שלה יש עתיד ואילו לשעונים החכמים יש פחות פוטנציאל לחזור לדרך המלך (מה שטים קוק סירב לקבל).