פנסוניק פיתחה מסך LCD חדש שיקרע את OLED לגזרים

לוגו פנסוניק

יצרנית המסכים פנסוניק (Panasonic) הכריזה כי פיתחה טכנולוגיית LCD חדשה בעלת יכולות מרהיבות – בהירות של עד 1000 ניט ויחס ניגודיות טבעי של 1:2,000,000. הטכנולוגיה החדשה מבוססת על טכנולוגיית IPS, ועשוייה לחסל את טכנולוגיית ה-OLED במקרה ותגיע לשוק.

היתרון המרכזי של טכנולוגיית ה-OLED על פני LCD הוא ביכולתה להציג בצורה נאמנה את הצבע השחור. היא עושה זאת כיוון שביכולתה לשלוט על רמת האור בכל פיקסל בנפרד (שכן כל פיקסל מפיץ אור בעצמו ולא מסתמך על תאורה אחורית), וכך היא יכולה למעשה לכבות פיקסל המציג צבע שחור ולהגיע לצבע שחור “אמיתי”.

טכנולוגיית ה-LCD מתקשה בתחום זה כיוון שהיא מתבססת על תאורה אחורית אותה הפיקסלים חוסמים או מעבירים, וקיימת תמיד כמות מינימלית של אור הדולפת מבעד לפיקסל ומונעת את הצגת הצבע שחור. מהסיבה הזו, יחס הניגודיות (היחס בין עוצמות האור של הצבע השחור והצבע הלבן) של מסכי LCD מגיע ל-1:2000 במסכים הטובים ביותר, בעוד שבמסכי OLED הוא אינסופי (פשוטו כמשמעו).

panasonic-lcd-1
תמונה: Panasonic

המסך החדש פותר את בעיית דליפת האור באמצעות שכבה נוספת של תאים השוכנת מתחת לפיקסלים. תאים אלו עושים עבודה טובה במיוחד בחסימה או העברה של אור (ללא סינון צבעים) ויחד עם הפיקסלים הצבעוניים מובילים ליחס ניגודיות של עד 1:2,000,000.

שכבת התאים מסוגלת לשלוט על עוצמת האור של כל פיקסל ופיקסל, וכך להגיע ליכולות דומות לשל מסכי OLED – ללא כל החסרונות הנלווים של OLED, אשר כרוכים בעלויות ייצור גבוהות, חוסר דיוק בצבע הלבן ועמידות נמוכה בפני צריבות.

פנסוניק מתכננת ייצור נסיוני של מסכים בטכנולוגייה החדשה עוד בחודש ינואר של השנה הבאה, כך שהיא עשוייה להיות קרובה למדי לייצור מסחרי. כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא לחכות.

השוואת מפרטים