לפני שבוע הכריזה נינטנדו על הקונסולה הבאה שלה, Nintendo Switch. הקונסולה הביתית כוללת יחידה נשלפת, בעלת מסך משלה, שניתן לקחת איתנו לדרכים. הבקר של הקונסולה ניתן לשימוש בדרכים שונות, במצב נייח כשהמכשיר מחובר לטלוויזיה, וגם במצב נייד כשהמכשיר נמצא בידינו. נינטנדו השקיעה בחשיפת המכשיר עם סרטון מרשים ומגוון, אולם לא הסכימה לחשוף פרטים נוספים אודות מסך המכשיר: מהי הרזולוציה? האם המסך תומך במגע?
הפרטים הללו נחשפים כעת. מגוון מקורות מהימנים מסרו בימים האחרונים כי מסך הקונסולה יהיה בגודל 6.2 אינץ’, ויתמוך במולטי טאץ’ קפסיטיבי, בדומה למסכי מגע של סמארטפונים וטאבלטים. המסך יזהה עד עשר אצבעות, כך שיתאפשרו מחוות מרובות-מגע המוכרות לנו מעולם המובייל. פרט זה לא הופיע בסרטון החשיפה של המכשיר – ייתכן כי הוא מצריך הסבר נוסף, שלא היה מקום להכניס בסרטון שכבר היה עמוס למדי בהצגת אפשרויות שליטה במכשיר.
נתון זה מעלה בעיה: היות והמכשיר מכוסה כשהוא בעמדה הנייחת, כיצד נוכל לשלוט במשחקים הדורשים מגע, כשמכשיר בעריסה? נינטנדו עדיין לא חשפה את הפתרון. עם זאת, ידוע לנו כי בשלטים שהוצגו עבור המכשיר יש משדר אינפרה-אדום, שיכול לשמש את נינטנדו כדי ליצור פונקציונליות בסיסית של הצבעה על הטלוויזיה בשילוב מקלט שנמצא ביחידת הבסיס.
פרט נוסף שנמסר הינו רזולוציית המסך: ה-Switch תגיע עם מסך ברזולוציית HD 720P. זה אמנם לא נשמע הרבה ביחס לסמארטפונים הכי עדכניים, אולם עבור מסך די קטן שמריץ משחקים כמו Skyrim באיכות טובה, מדובר בנתון סביר. יש לזכור כי ה-Switch תשתמש בגרסה של Nvidia Tegra, שללא ספק תציג ביצועים טובים יותר ברזולוציית 720p מאשר ב-Full HD.
צפו לפרטים נוספים ככל שאנו מתקרבים להשקת המכשיר, שנקבעה כבר למרץ 2017.