אנו יודעים שאפל עובדת על פיתוח מכונית אוטונומית/חכמה בפרויקט שזוכה לשם הקוד טיטאן. אך הפרוייקט מצליח לשמור על סודיות גבוהה וכמות הדיווחים מועטה מאוד. בשל הפרטים המועטים הידועים עליו, איננו יודעים מה הוא כולל, מה מטרותיו ובאיזה שלב הוא נמצא.
על פי דיווח של סוכנות בלומברג אפשר להפסיק לתהות: פרוייקט טיטאן נחל כישלון חרוץ. הדיווח מספר שאפל מפרקת את כל החטיבה שעובדת על המכונית. מאות עובדים הולכים הביתה ומאות אחרים מועברים לחטיבות אחרות. לפי מקורות בחברה, יתכן שאפל ויתרה על בניית מכונית תחת המותג שלה וצמצמה את יעד הפיתוח לבניית מערכת נהיגה אוטונומית בלבד. מערכת שיהיה אפשר למכור ליצרני מכוניות אחרים, מהסוג של מובילאיי, טסלה ורבים אחרים שמתמודדים עם האתגר האוטונומי.
המקור טוען שהחברה כבר החליטה על כיוון זה ונתנה לצוותי הפיתוח שנשארו לעבור על המערכת האוטונומית דד-ליין להציג מוצר יישומי. לא ברור מה יקרה אם הצוות לא יעמוד ביעד הזמן, האם אפל תוותר גם על מוצר זה?
כישלון ידוע מראש?
בשנתיים האחרונות עלו שמועות לגבי ההתנהלות של פרויקט טיטאן. אלו סיפרו על יעדים שאפתניים מדי עם אמות מידה גבוהות מדי. פיתוח רכב הוא לא משימה קלה והחשש היה שמוצר פחות טוב מהמתחרים יפגע במוניטין שנבנה ממוצריה האחרים של החברה. עלו גם שמועות על ויכוחים מרים בין מנהלים בפרויקט בקשר לאיך צריכה להיראות המכונית ותפקודה.
אם הדיווח נכון, יהיה קשה שלא להשוות את גורל המכונית של אפל למכונית של גוגל. גם גוגל היא חברת טכולוגיה מצליחה בתחומים אחרים שרואה איך חברות אחרות כמו טסלה עוקפת אותם בסיבוב. אמנם המכונית האוטונומית של גוגל כבר מסתובבת בכבישים בהצלחה רבה, אך טסלה (האוטונומית למחצה) כבר מוכרת עשרות אלפי מכוניות ברבעון וחברות אחרות מבצעות נסיונות אחרים לפני השקה.