מוקדם יותר השנה, במהלך חודש פברואר האחרון, הודיעה באופן רשמי יצרנית הסמארטפונים הסינית, וואווי, כי תחבור לענקית הצילום הגרמנית Leica Camera לצורך “המצאה מחדש של עולם הצילום בסמארטפונים“. כעת, לאחר שצמד הענקיות חשפו יחדיו את סמארטפון ה-Huawei P9 עם מערך צילום כפול בטכנולוגיית לייקה, מרחיבות אלו את שיתוף הפעולה ביניהן ומקימות מעבדת מחקר חדשה בה ימשיכו לפתח טכנולוגיות חדשות.
על פי הודעה לעיתונות אותה שחררה וואווי בנושא, מרכז המחקר והחדשנות החדש אותו יקימו השתיים יקרא בשם מעבדת מקס ברק לחדשנות (Max Berek Innovation Lab) וימוקם במטה לייקה שבוצלר גרמניה. עבודתו של המרכז החדש, כך נמסר, תתמקד במחקר ופיתוח של טכנולוגיות ופיתוחים חדשים בתחומי האופטיקה וטכנולוגיות עיבוד תמונה מבוססות תוכנה לצורך שיפור איכותה. נוסף על כך, יבוצעו במעבדה עבודות נוספות גם בתחומי המציאות המדומה (Virtual Reality) ומציאות רבודה (Augmented Reality).
רן ז’נגפיי (Ren Zhengfei), מייסד ונשיא וואווי, מסר במסגרת ההכרזה על הרחבת שיתוף הפעולה:
בעתיד, למעלה מ-90% מתעבורת המידע ברשת תהא תמונות וקטעי וידאו. מעבדת מקס ברק לחדשנות תספק את היכולת להגביר את שיתוף הפעולה עם לייקה, מה שיוביל לשיפור מתמשך באיכות סרטונים ותמונות. כתוצאה מכך, נוכל לספק את החידושים המתקדמים ביותר בעולם הצילום בסמארטפונים, ולספק ללקוחות ערך מוסף גבוה יותר.
בשלב הנוכחי לא ברור מתי נזכה לראות את פירותיו של שיתוף הפעולה החדש בין וואווי ולייקה, אם כי ניתן להעריך כי מלבד התחומים החדשים עליהם צפויות השתיים לעבוד במסגרת הקמת המעבדה החדשה, הן ימשיכו את שיתוף הפעולה הנוכחי ויציגו גם במכשיר הדגל הבא מערך צילום שבעבודה עליו היו שותפות שתיהן.
