יבואנית מוצרי הסלולר של סמסונג בארץ (שלא דרך חברות הסלולר), סקיילקס, מדווחת על מכירות חזקות של מכשיר הדגל הגלקסי S7 בחנויות בארץ. ההצלחה של ה-S7 הזניקה את תוצאות היבואנית ברבעון השני וזה עוד לפני הכרזה על חוזה אספקה משמעותי.
מכירות היבואנית ברבעון השני עלו ב-22.3% לעומת אשתקד והסתכמו ב-260 מיליון שקלים, בעיקר בזכות התזמון של השקת ה-Galaxy S7 בחודש מרץ ומחיר השקה מוזל, כך לדברי החברה (נזכיר, המחיר בהשקה עמד על 3,499 שקלים). מתוך ההכנסות יצרה סקיילקס רווח גולמי של 26.2 מליון ש”ח, שהם 10.1% מהמכירות.
לקראת השקת הגלקסי S7 הגדילה היבואנית את תקציב הפרסום בכמעט 50% ל-693 אלפי שקלים, אך מכיון שעיקר עלויות הפרסום לקראת ההשקה נופלות על סמסונג עצמה, יצאה סקיילקס עם רווח תפעולי של 13.3 מיליון שקלים. בשורה התחתונה, הצלחת הגלקסי S7 סידרה לסקיילקס רווח של 6.6 מיליון ש”ח ברבעון, זאת לאחר שבאותה תקופה בשנה שעברה הפסידה 1.16 מליון ש”ח.
תוכניות לעתיד
סקיילקס סבלה בשנים האחרונות מבעיות כלכליות ועברה הסדר חוב בשנה שעברה (לאחר שהיתה בשליטתו של אילן בן דב). החברה מוחזקת כעת בידי בעלי האג”ח ונראה שמנהליה מצליחים לייצב אותה. לדברי החברה, בחודשים הקרובים יפתחו עוד 3 חנויות סמסונג בנוסף ל-16 הקיימות.
כמו כן, זכתה סקיילקס בחוזה אספקה למכשירי סלולר לעובדי משרדי הממשלה. ההכנסות הצפויות מהזכייה במרכז עדיין לא ידועות שכן הן נתונות לדרישת המשרדים, אך החברה מצפה להכנסות של כמה עשרות מליוני שקלים שאמורים לסייע לה בתהליך החזרה למסלול.