הקונסולה הבאה של נינטנדו, המכונה כרגע NX, צפויה להיחשף רשמית בחודש ספטמבר הקרוב ולהגיע לחנויות עד האביב. יש כבר משחקים שאושרו עבור ה-NX, כמו Just Dance 2017 מאת Ubisoft, שצפוי להיות אחד ממשחקי ההשקה. תאריך ההשקה של המכשיר עדיין לא ידוע, אך משוער להיות בחודש מרץ הקרוב. כעת, נינטנדו עובדת קשה על מנת לוודא שלא תחזור על הטעויות שעשתה בהשקת ה-Wii U, מכשיר הדגל הנוכחי של החברה.
ל-Wii U היו כמה בעיות בהשקה. ראשית, החברה לא הצליחה לתקשר את רעיון הקונסולה באופן מוצלח. גיימרים רבים בכלל לא הבינו שמדובר במכשיר חדש, וחשבו שרק רכיב אחד בקונסולה, בקר השליטה, הוא למעשה חידוש שיש לחבר למכשיר ה-Wii הישן. גיימרים שכן הבינו את קונספט הקונסולה, שבמרכזו משחק על טאבלט וטלוויזיה, לא מצאו אותו מעניין – בשלב זה, לרובם כבר היה טאבלט לשחק עליו. בניגוד ל-Wii שהציגה קונספט מרענן עם בקרי התנועה, ה-Wii U לא נראתה חוויה חדשנית.
יתר על כן, היצע המשחקים היה דל. מריו, מסתבר, הוא כבר לא ה-Killer App שהיה, ולא מספיק על מנת למכור כמויות אדירות של מכשירים. כותרי ההשקה לא הצליחו לקנות את הגיימרים, וכותרי צד ג’ ביששו להגיע. חלון ההשקה נמתח באופן מלאכותי על ידי נינטנדו, אך הדבר לא עזר למשחקים להגיע מוקדם יותר. זרם המשחקים החלש הפך לטפטוף, והתעשיה החלה לוותר על ה-Wii U במהרה.
כעת, מנכ”ל נינטנדו האמריקאית, רג’י פילס-איים (Reggie Fils-Aime) מבהיר כי נינטנדו לא תיתן להשקה נוספת לחמוק בין אצבעותיה. “עלינו לעשות עבודה טובה יותר במיצוב המוצר”, אמר רג’י, “ולעזור לאנשים להבין את הייחודיות [של ה-NX] ואת המשמעות שלו לחוויית המשחק“.
רג’י התייחס גם לחשיבות של משחקים איכותיים המגיעים בזמן. “עלינו לעשות עבודה טובה יותר מבחינת תכנון תוכנה. חייב להיות לנו הקצב המתמשך של משחקים חדשים נהדרים, שייתנו מוטיבציה ליותר ויותר אנשים לקנות את המכשיר“, אמר רג’י. “אלו השיעורים הקריטיים שלמדנו“.
האם נינטנדו הפנימה את הלקח, והאם תצליח להתגבר על המכשולים שבהשקת מכשיר חדש מול מתחרות כמו סוני ומיקרוסופט? רק הזמן יגיד. בינתיים, משחק זלדה חדש ומלהיב הוכרז כבר עבור המכשיר – Breath of the Wild, ונראה כי מעריצי נינטנדו בהחלט מחזיקים לה אצבעות.