שמועה חדשה שעשתה דרכה לרשת טוענת כי היצרנית הדרום קוריאנית סמסונג עורכת בימים אלו בדיקות למערכת על שבב חדשה ועוצמתית במיוחד. המערכת החדשה עונה לשם Exynos 8895, ולפי הדיווח מסוגלת להגיע למהירות מירבית של 4Ghz.
לצורך השוואה, המערכת המהירה ביותר שהושקה עד כה הגיעה רק ל-2.7Ghz – זו הייתה ה-Snapdragon 805 של Qualcomm אשר הוכרזה אי שם בשלהי 2014. בשנים האחרונות לא חלה התקדמות משמעותית בתחום תדר השעון (ככל הנראה לצורך חיסכון בחשמל), אך לפני מספר ימים הכריזה חברת MediaTek על מערכת השבבים Helio X30 בעלת ליבות עיבוד הפועלות בתדר 2.8Ghz. אך כעת נדמה כי סמסונג עומדת לשנות את כללי המשחק.
עוד ציינה הידיעה שליבות ה-Cortex-A53 ששולבו במערכת הגיעו למהירות שיא של 2.7 גיגה-הרץ – מהירות אשר משתווה לזו של ליבות עיבוד עוצמתיות. כאשר הן פועמות ב-4Ghz, הליבות העוצמתיות שב-Exynos 8895 צפויות לצרוך כמות קטנה יחסית של חשמל, מה שככל הנראה ישים את ידה של סמסונג תהיה על העליונה בתחום צריכת החשמל בספינות הדגל של השנה הבאה.
![]()
חשוב לציין כי מדובר במהירויות מירביות תאורטיות, מהירויות שאינן יציבות, פולטות חום רב וצורכות כמות חשמל אסטרונומית. עם זאת, הן מספקות נקודת מבט טובה למדי על התמונה הכללית ועל יכולותיו של השבב, וככל הנראה כאשר תושק המערכת תציג מהירות הנושקת ל-3Ghz. המהירויות האסטרונומיות הושגו באמצעות תהליך ייצור מבית סמסונג בגודל 10 ננו-מטר, תהליך ייצור חדשני שעדיין אינו מוכן לאור הזרקורים.
כל מה שנותר לעשות כעת הוא להמתין לפרטים רשמיים אודות המערכת החדשה, אשר עשוייה לפעום בתוך ספינת הדגל הבאה של סמסונג.