מכירות הקונסולות עלו ב-16%: הפלייסטיישן 4 ממשיכה להציל את סוני

לוגו פלייסטיישן

חברת סוני היפנית עמדה בהצלחה ברבעון אתגרי במיוחד, כך עולה מהדו”ח שפרסמה ביום שישי האחרון. גם רעידת אדמה בעצמה 7 בסולם ריכטר לא עצרה את סוני מלהציג רווח ברבעון השני של 2016.

רבים חשבו שסדרת רעידות האדמה שהתרחשה ב-16 באפריל ליד מפעל חיישני הצילום הראשי שלה (ליד העיר Kumamoto) יפגע קשות בשורה התחתונה הכללית. הרי חיישני הצילום הידועים של סוני הם מערוצי ההכנסות המרכזיים והרווחיים שלה. אבל סוני הצליחה לשקם יפה את המפעל, חודש לפני המועד שתכננה. התוצאה היתה פחות גרועה ממה שציפו: הכנסות ירדו ב-23% וההפסד התפעולי הסתכם ב-423 מיליון דולר.

למזלה של סוני, גם חטיבת הגיימינג שלה חזקה מאוד ונהנתה מרבעון מצוין. מכירות החטיבה עלו ב-25% (בנטרול שינויי מטבע) ונהנו בעיקר ממכירות טובות של משחקים ל-PS4. הרווח התפעולי בגיימינג עלה ב-126% ל-427 מיליון דולר.

סה”כ מכרה סוני ברבעון השני 3.5 מיליון קונסולות PS4 לעומת 3 מיליון יחידות בשנה שעברה. הפופולריות של הקונסולות תתרום הרבה לסוני כשזו תציג באוקטובר את מערכת ה-VR שלה. שתי המערכות המשלימות צפויות להגביר את המכירות בסגמנט הגיימינג.

סמארטפונים

המכירות של חטיבת הסמארטפונים ירדו ב-33.7%, אבל מסיבה “טובה”: סוני ביצעה צעדי מנע שכוללים הפסקת ייצור מכשירי ביניים “מיותרים” ויציאה ממדינות בהן כשלה והפסידה. סה”כ מכרה סוני ברבעון השני 3.1 מיליון סמארטפונים לעומת 7.2 ברבעון המקביל. התוצאה – החברה רשמה רווח תפעולי  צנוע של 4 מיליון דולר לעומת הפסד של 224 מיליון דולר בשנה שעברה.

ניהול נכון של צמצום ויעול בסמראטפונים והקשיחות של סגמנט הגיימינג תרמו לרבעון חזק ומרשים. בשורה התחתונה הסופית, החברה דיווחה על רווח מפתיע של 205 מיליון דולר במקום צפי להפסד של 382 מיליון דולר. העוצמה של הגיימינג אף גרמה לחברה לא לחזור בה מהיעד לשנה כולה – 784 מיליון דולר.

השוואת מפרטים