חדשות מרעישות לחובבי המשחקים הניידים: ה-PlayStation Vita של סוני נפרצה כעת במלואה. ה-PlayStation Vita הינה הקונסולה הניידת של סוני, שהושקה ב-2011, ונועדה להחליף את ה-PlayStation Portable (בקצרה, PSP) המוצלחת של החברה. שמה של הפריצה החדשה הינו HENkaku מאת הצוות Team Molecule, היא קלה לביצוע באופן מפתיע, ועובדת על גרסת הקושחה (Firmware) העדכנית ביותר של המכשיר (3.60). כל שעליכם לעשות כדי להתקין את הפריצה הוא לבקר בדף אינטרנט מתוך המכשיר, שיבצע את הפריצה אוטומטית.
משמעות הפריצה היא שניתן להריץ קוד לא-מאושר על המכשיר (Homebrew), וקהילת השחקנים כבר יכולה להנות מאמולטור ל-Game Boy Advance וגרסה של המשחק Doom ל-Vita, כהוכחת התכנות. מפתחים שאפתניים יכולים להוריד ערכת פיתוח לא-רשמית, ולהתחיל לעבוד על פרוייקטים לקונסולה הניידת. בנוסף, הפריצה מאפשרת המהרה של המעבד (Overclocking) וגישה לרכיבים באופן שהיה חסום בפני מפתחי המשחקים המקוריים.

בשלב זה, לא ניתן להריץ משחקים מקוריים של ה-Vita באופן פיראטי (משחקים “פרוצים”). המכשיר אמנם נפרץ, אך עדיין לא נכתבו הכלים המאפשרים הרצת משחקים כאלה. אחד המפתחים של Team Molecule הבהיר כי אינו מתנגד לפיראטיות, אך גם אינו מתכוון לכתוב תוכנות הקשורות לכך. עם זאת, הדלת נפתחה עבור מפתחים אחרים, ואין ספק כי נסיונות בתחום זה יחלו להופיע בזמן הקרוב.
בדף המפתח שלו נרשם: “[הפריצה] לא מסירה הגנות של משחקים. היא לא מפענחת משחקים מוצפנים. זו העמדה שלי בנושא: פיראטיות לא משנה לי כך או כך. אני לא שופט אנשים שמורידים משחקים פרוצים. אני לא אהיה שוטר שלהם. אבל, באופן אישי, אני לא אכתוב כלים שעוזרים לפיראטיות. זו הבחירה שלי, כמו שהבחירה של הפיראטים היא לגנוב תוכן”.