רשת הטלויזיה פוקס (Fox) הודיעה כי תפיק פיילוט לסדרת טלויזיה בעולם גיבורי האקס-מן (X-Men). הפיילוט יכתב על ידי מאט ניקס (Matt Nix), היוצר של סדרת הפעולה “סוכן מחוק” (Burn Notice), ותופק בשיתוף פעולה עם מארוול (Marvel). ניקס ובריאן סינגר (Bryan Singer), האחראי לסרטי אקס-מן, יפיקו את הסדרה עם עוד מפיקים מצד פוקס, בעוד שמצד מארוול יפיקו ג’ף לוב (Jeph Loeb) וג’ים צ’ורי (Jim Chorry), בעלי נסיון של שנים רבות בהפקת סדרות גיבורי על בכלל וסדרות מארוול בפרט.
הסדרה תעסוק בחיי שני הורים רגילים למראה, שמגלים יום אחד שילדיהם מוטאנטים בעלי כוחות על. המשפחה נמלטת מהרשויות ומוצאת עצמה מתחבאת במחתרת מוטאנטית כדי לאפשר עתיד בטוח לילדים. דייויד מאדן (David Madden), נשיא פוקס, ציין ש”הפקת קניין של מארוול הייתה בעדיפות גבוהה לרשת – ואנחנו מאד מרוצים מהדרך בה מאט ניקס הוביל אותנו אל היקום המרטיט הזה“.
זו תהיה סדרת הטלויזיה הראשונה של מארוול אצל פוקס, ששידרה עד עכשיו בהצלחה רבה את “גותהאם” (Gotham) ו”לוציפר” (Lucifer), סדרות המבוססות על קומיקסים של DC דווקא. מארוול עצמה הפיקה כבר מספר סדרות ברשתות ABC ונטפליקס (Netflix), ביניהן “דרדוויל” (Daredevil), “ג’סיקה ג’ונס” (Jessica Jones), “סוכני ש.י.ל.ד” (Agents of S.H.I.E.L.D) ו”הסוכנת קרטר” (Agent Carter), וסדרות נוספות צפויות להצטרף לרשימה בקרוב.
לא כל הסדרות הללו חופפות, אך כולן קשורות בצורה כזו או אחרת לסרטים מהיקום הקולנועי של מארוול, ומתרחשות, בהתאם, באותו עולם. השתתפות מארוול בהפקת סדרת אקס-מן חדשה אומרת, בפועל, שככל הנראה דמויות האקס-מן יחזרו “הביתה” ויתווספו גם הן ליקום הקולנועי של מארוול, שתופח משנה לשנה.