עוד לא עבר שבוע מאז שוחרר משחק המציאות הרבודה Pokemon GO וכבר הוא הפך לאחת התופעות החמות ביותר בעולם האפליקציות. בארצות הברית נראה שיותר ויותר משתמשים מעדיפים חיפוש פוקמונים על פני צילום תמונות, תקשורת עם חברים ואפילו סטוצים.
ב-8 ביולי, כיומיים לאחר השקת המשחק הרשמית בארצות הברית, הוא היה מותקן כבר על 5.16% ממכשירי האנדרואיד במדינה, כך עולה מנתוני אתר SimilarWeb. זה לא נשמע הרבה, אבל זה מספר מרשים מאד בהתחשב בכך שטינדר (Tinder), אפליקציית ההכרויות המובילה, מותקנת על פחות מ-3% מהמכשירים.
וההתקנות האלה לא נחות. מעל 60% מהמשתמשים שהתקינו את המשחק משחקים בו מדי יום, מה שאומר שכ-3% מאוכלוסיית ארצות הברית פוקדת את האפליקציה באופן תדיר. זה מתקרב בקצב מטאורי אל טוויטר, שנמצא בשימוש דומה על ידי קצת מתחת ל-3.5% מהאוכלוסיה.
נכון ל-8 ביולי הזמן הממוצע אותו בילה שחקן Pokemon GO באפליקציה הוא 43 דקות ו-23 שניות, עוקף ללא מאמץ את וואטסאפ (30 דקות ו-27 שניות), אינסטגרם (25 דקות ו-16 שניות), סנאפצ’אט (22 דקות ו-53 שניות) והמסנג’ר של פייסבוק בכלל נשאר באבק מאחוריהם (12 דקות ו-44 שניות).
המשחק זמין כרגע בארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד בלבד, אך מיליוני אנשים ברחבי העולם (כולל בישראל) מעוניינים לשחק בו גם. מהסטטיסטיקות של אתר APK Mirror, המספק אפליקציות להורדה ב-APK (אפליקציות ארוזות בקובץ שאפשר להוריד ישירות למכשיר אנדרואיד ולעקוף את החנות הרשמית), ניתן לראות שהתנועה באתר עלתה מ-600 אלף גולשים ב-5 ביולי למעל 4 מיליון ב-6 ביולי, יום השקת המשחק.
בתוך כל זה, המניה של נינטנדו (Nintendo), החברה שבבעלותה מותג Pokemon, עלתה ב-20% בבורסה ביפן בה היא נסחרת, העליה היומית החזקה ביותר שלה מאז 1983.

Pokemon GO זמין, כאמור, פחות משבוע, ורוב הנתונים הללו נכונים רק ליומיים הראשונים של המשחק, אך בינתיים נראה שהפופולריות שלו רק מטפסת.
[interaction id=”57837e68eaef76d524a0745c”]