אם יצא לכם אי פעם להיות בהופעה של זמר או להקה ולצלם תמונה אחת או שתיים דרך מכשיר האייפון שברשותכם על מנת לשתף זאת עם חבריכם ברשתות החברתיות, אנו מצטערים לספר לכם כי ייתכן מאוד שבקרוב כבר לא תוכלו לבצע זאת: פטנט אותו הגישה אפל לאישור איי שם בשנת 2011, מפרט כיצד תוכל מצלמת המכשיר לזהות גלי אינפרא-אדום ובעקבות כך לבטל את יכולות צילום תמונות הסטילס וקטעי הוידאו.

בתיאור הפטנט, שהוגש לפני מספר שנים אך נחשף ע”י משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) כעת, משתפת החברה כיצד יתרחש התהליך: רכיב הפולט גלי אינפרא-אדום ימוקם באותו אולם או איזור בו צילום מכל סוג שהוא אסור וישדר אות המקודד עם פקודות שמורות על ביטול זמני של יכולות הצילום. לאחר מכן, ממשיכה אפל לפרט, יזהה האייפון את הגלים וכאשר יפענח אותם, תבוטל אפשרות צילום הוידאו ו\או תמונות הסטילס במכשיר לפרק זמן מוגבל.
בהמשך המסמך מתארת אפל שימושים נוספים לטכנולוגיה זו, מלבד ביטול יכולות הצילום בהופעות, כנסים ואירועים שונים. לדוגמה, במקום להכיל את הפקודה לביטול פונקציית הצילום, יכילו גלי האינפרא-האדום קוד המשלב מידע מסוגים שונים. כך, יוכלו באיו של מוזיאון מסויים לצלם את אחד מן המוצגים שלידו נמצא רכיב האינפרא-האדום ולקבל למכשירם באופן אוטומטי הסבר אודותיו.

נוסף על כך, עשוי הפטנט להיות שימושי במיוחד עבור מוסדות ממשלתיים, צבאות או ארגונים פרטיים המעוניינים למנוע מעובדיהם או המבקרים באתרים השונים לצלם אתרים ממודרים בעלי מידע רגיש. אלו, על פניו, יוכלו לבצע בו שימוש ולהמנע מהצורך בכיסוי מצלמת הסמארטפון, השארת המכשיר הסלולרי מחוץ לאתר המסווג או הסרת תוכנות ופונקציות באופן ישיר על גבי מכשירי העובדים.
עד אשר, ואם בכלל, יהפוך הפטנט למציאות אנו עשויים להמתין לא מעט זמן, אך בינתיים שתפו אותנו בדעתכם בנושא – האם יפריע לכם שאפל תאפשר לידיים פרטיות “לסרס” את מכשירכם ולמנוע מכם את השימוש בפונקציות הבסיסיות ביותר שבו?