המשחק Overwatch של חברת Blizzard יצא רק לאחרונה, והחברה כבר נאבקת ברמאים המנסים לקבל יתרון לא הוגן על פני שחקנים אחרים. לעת עתה, נראה כי Blizzard מצליחה להגן על השחקנים מפני רמאים, ואף מחלקת עונשים מחמירים מאוד לאלו המפרים את החוקים.
למעלה מ-1,500 רמאים שנתפסו בסין עברו “שיימינג”, שמות המשתמש שלהם פורסמו, ולאחר מכן – קיבלו הרחקה (באן). מתכתובות בין החברה לשחקנים מערביים, עולה כי רמאים במערב זוכים ליחס נוקשה: באופן כלשהו, החברה “מסמנת” אותם, ומרחיקה אותם מהמשחק שוב ושוב באופן שלא ניתן לשינוי גם אם הרמאים מנסים לקנות עותק חדש.
במקרה אחד, שחקן שהשתמש בעזרים אסורים כדי לרמות במשחק, לא הצליח לחזור לשחק גם אחרי שפתח חשבונות משתמש חדשים, שינה קונפיגורציות חומרה במחשב ואף טרח לנתב את תעבורת האינטרנט שלו דרך VPN. כלומר, השחקן ניסה בכל מאודו לטשטש את זהותו ולהיכנס בחזרה למשחק, אך ספג הרחקות שוב ושוב. הגיימר ויתר רק אחרי ששילם על לא פחות מארבעה עותקים של המשחק.
מ-Blizzard נמסר כי היא נוקטת בגישת “אפס סובלנות” כלפי רמאים. הדבר עולה בקנה אחד עם הודעות ההרחקה אותן החברה מחלקת לבעלי חשבונות של רמאים, בהן נרשם בבירור כי Blizzard לא תסיר את ההרחקה בשום אופן, ואף אם תגישו ערעור – לא בטוח שבכלל תקבלו תשובה.
בינתיים, קהילות בהן נהוג לקנות או לחלק תוכנות עזר לרמאים, מתמלאות בימים האחרונים בהודעות דואבות על הרחקות בלתי ניתנות להסרה. מפתחי התוכנות המשמשות לרמאות מדווחים כי נסיונותיהם לסרוק את זיכרון המשחק, או לבצע שינויים קלים אפילו במסך ההתחברות (Login Screen) מבלי להכנס למשחק עצמו, גורמים להרחקה מיידית של חשבונם. נראה כי לעת עתה קשה להתל ב-Blizzard – וניתן לבטוח כי אין רמאים בשרת.