דיווח: מערכת ההפעלה במכשירי סדרת Sony Xperia X תופסת 12 גיגה-בייט משטח האחסון

Sony Xperia X Performance (צילום: גאדג'טי) Sony Xperia X Performance (צילום: גאדג’טי)

אם בעבר חשבנו לעצמנו שכאשר יצרניות סמארטפונים מרשות לעצמן “לגזול” מן המשתמשים 5, 6, 7 או 8 גיגה-בייט מנפח האחסון עבור מערכת ההפעלה וממשק המשתמש הן מגזימות, הרי שסוני מגדירה את המושג מחדש וגורמת לכל מה שחשבנו עד עתה להיראות כפעוט וחסר חשיבות, זאת כאשר על פי אתר האינטרנט שלה, מכשירי סדרת Sony Xperia X בדגם 32GB אחסון, יגיעו למשתמש עם 20 גיגה-בייט פנויים בלבד.

נתונים אלו עולים ישירות מתוך אתר האינטרנט של סוני, שם מציינת החברה במפרטם הטכני של ה-Xperia X ו-Xperia X Performance, שמגיעים למשתמש עם רכיב זיכרון בנפח של 32 גיגה-בייט, יבצעו שימוש ב-12GB עבור מערכת ההפעלה וממשק המשתמש העצמאי של סוני שמולבש עליה. כך, מותירה החברה עבור המשתמש כ-20GB בלבד, הזמינים עבור אחסון תמונות, שירים, אפליקציות ועוד.

לשם השוואה, מכשירי הדגל LG G5 ו-Samsung Galaxy S7, שמגיעים שניהם עם רכיב זיכרון בנפח 32 גיגה-בייט, מותירים למשתמש 23.25 גיגה-בייט ו-24.7 גיגה-בייט עבור אחסון נתוני המשתמש האישיים, בהתאמה. דגם ה-Xperia XA, למען הסר ספק, מגיע עם רכיב אחסון בסך 16 גיגה-בייט ומתוכם מבצעת החברה שימוש ב-5 גיגה-בייט בלבד, כך שמשתמשיו נותרים עם 11GB.

מתוך אתר האינטרנט של Sony
מתוך אתר האינטרנט של Sony

יש להדגיש כי ה-Xperia X ו-Xperia X Performance אמנם מציעים למשתמשים אופציה להרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס MicroSD, אך הדבר לא משנה את התמונה ועדיין מדובר במקרה שנוי במחלוקת. באמצעות כרטיס הזיכרון החיצוני, אגב, ניתן יהיה להרחיב את נפח האחסון הפנימי ב-200GB נוספים בהם יוכל המשתמש לאחסן תמונות, סרטונים, שירים ועוד.

השוואת מפרטים