מיקרוסופט מציגה טכנולוגיה חדשה שתייעל את השימוש במסכי מגע

טכנולוגיה חדשה שעתידה לצאת בקרוב ממעבדות המחקר של ענקית התוכנה מיקרוסופט עשויה לשפר פלאים את אופן ההתקשרות שלנו עם מסכי המגע בסמארטפון ובטאבלט. הטכנולוגיה המסקרנת, אותה מכנים כעת בחברה בשם המייצג “Pre-Touch Sensing” (בתרגום חופשי לעברית – “חישת טרום מגע”), תאפשר למסכי מגע לזהות את האצבע שלנו בעוד היא מתקרבת למסך, ובכך להכינו לפעולה מהירה ואפקטיבית יותר.

דמיינו למשל מצב של צפייה בקטע וידאו במסך מלא. היום, על מנת לבצע עצירה או מעבר לנקודת זמן אחרת, עלינו ללחוץ קלות על המסך ולאחר מכן לבחור בפעולה הרצויה על ידי לחיצה נוספת. טכנולוגיית החישה החדשה שפיתחה ענקית התוכנה תאפשר לייעל את התהליך הזה: ברגע שהמסך יזהה שהאצבע מתקרבת אליו, לחצני השליטה יופיעו מיד, וכך ניתן יהיה לבצע את הפעולה הרצויה בלחיצה אחת בלבד.

בנוסף ליכולתו של מסך המגע לזהות את האצבע שלנו כשהיא מרחפת מעליו וכן את המרחק המשוער שלה ממנו, כוללת הטכנולוגיה של מיקרוסופט גם מנגנון שביכולתו לזהות את אופן האחיזה במכשיר. אם תזוהה למשל אחיזה באמצעות יד אחת, יותאמו ממשקי ההפעלה של האפליקציות לתצורת הפעלה ייחודית כך שניתן יהיה לשלוט בהן ללא מעורבותה של יד נוספת (כפי שמוצג בתמונה למעלה).

חברת סמסונג הציגה טכנולוגיה דומה כבר ב-2012 עם השקתו של מכשיר ה-Galaxy Note II, וזו מלווה את מכשירי הסדרה עד היום. אלא שבניגוד למיקרוסופט, ביססה סמסונג את הטכנולוגיה על שילוב של אביזר חיצוני (עט ה-S-Pen). מיקרוסופט לא מציינת מתי יוכלו יצרני החומרה לאמץ את הטכנולוגיה שפיתחה, אך בוידאו ההדגמה שהפיצה צוין כי העבודה עוד לא הושלמה, ולכן, ניתן לשער שזה יקח עוד שנה או שנתיים עד שנוכל להתנסות בה בעצמנו.

השוואת מפרטים